3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az előző évek kiugróan magas növekedése után lassulással kellett szembenézniük a webáruházak vezetőinek. A piaci várakozások azonban kimondottan optimisták; jellemzően arra számítanak, hogy a gazdasági visszarendeződés után az online kiskereskedelem visszatér a bővülés útjára.

A megkérdezett marketingszakértő szerint érdemes látni, hogy a 2020-as esztendő mintegy 45 százalékos növekedést hozott, amit a 2021-es év további 34 százalékkal tudott támogatni. A webáruházak elsősorban a rendelési gyakoriság növekedésének köszönhetően tehettek szert nagyobb bevételre, de az aktív vásárlói bázis és az átlagos megrendelési érték is nőtt.

Ezzel szemben mostanra egyfajta átrendeződést látunk a vásárlói érdeklődésben. Míg a műszaki termékek piaca sokáig megingathatatlannak tűnt, most azt látjuk, hogy a 2022-es év első félévében mért 14 százalékos e-kereskedelmi növekedés ellenére ez a termékkategória zsugorodott, mintegy 2 százalékkal kisebb bevételt ért el Magyarországon. A gyenge forintárfolyam miatt ez a visszaesés ennél lényegesen nagyobb reál csökkenést jelent.

Persze meg kell jegyezni azt is, hogy egyes termékkategóriák népszerűbbek, mint valaha. A feltörekvő termékek sorában mindenképpen említést kell tenni a gyors felhasználású termékekről, illetve a divatcikkekről és ruhákról. Utóbbiak olyannyira fókuszt élveznek az online térben, hogy hamarosan elérik a műszaki cikkek értékesítési volumenét.

Általánosságban elmondható, hogy a termékek iránti érdeklődés folyamatos változásban van, a magyarországi vásárlói viselkedés egyre inkább hasonlóvá válik a nyugati országokban megfigyelt trendekhez. Az is elmondható, hogy a gyors növekedési potenciállal rendelkező termékkategóriák jelentősen növelhetik a piaci részesedésüket.

A piaci szereplők, illetve marketingszakemberek jellemzően számítanak arra, hogy a magyar tulajdonú webáruházak nagyobb figyelmet fordítanak az exportforgalom kiépítésére. Egyes vélemények szerint egyre több szereplő a saját bőrén tapasztalja, hogy a határokon átívelő kiskereskedelem a saját mozgásterének beszűkülését okozza abban az esetben, ha nem fordít energiát és figyelmet a külföldi terjeszkedésre. Noha a rövidtávú célokat kifejezetten támogatja a méretgazdaságosság – egy kisebb piacon kisebb ráfordítások mellett könnyebb sikerre vinni egy vállalkozást –, a közép- és hosszútávú célok kisebb valószínűséggel valósíthatók meg a beszűkült piacokon.

Szomorú tény, hogy a régiós versenytársak közül a cseh és a lengyel webáruházak és online kiskereskedelemhez kapcsolódó szolgáltatások színvonala és innovatív jellege jelentősen lehagyta a magyarországit. A kritikus hangok gyakran megfogalmazzák, hogy a kereskedők és a szolgáltatók között is minőségi javulásra van szükség annak érdekében, hogy a hazai szereplők versenyképesek lehessenek a nemzetközi porondon. Noha láttunk néhány pozitív esetet az utóbbi egy évtizedben, a magyar szereplők nemzetközi terjeszkedése egyelőre várat magára.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG