3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az előző évek kiugróan magas növekedése után lassulással kellett szembenézniük a webáruházak vezetőinek. A piaci várakozások azonban kimondottan optimisták; jellemzően arra számítanak, hogy a gazdasági visszarendeződés után az online kiskereskedelem visszatér a bővülés útjára.

A megkérdezett marketingszakértő szerint érdemes látni, hogy a 2020-as esztendő mintegy 45 százalékos növekedést hozott, amit a 2021-es év további 34 százalékkal tudott támogatni. A webáruházak elsősorban a rendelési gyakoriság növekedésének köszönhetően tehettek szert nagyobb bevételre, de az aktív vásárlói bázis és az átlagos megrendelési érték is nőtt.

Ezzel szemben mostanra egyfajta átrendeződést látunk a vásárlói érdeklődésben. Míg a műszaki termékek piaca sokáig megingathatatlannak tűnt, most azt látjuk, hogy a 2022-es év első félévében mért 14 százalékos e-kereskedelmi növekedés ellenére ez a termékkategória zsugorodott, mintegy 2 százalékkal kisebb bevételt ért el Magyarországon. A gyenge forintárfolyam miatt ez a visszaesés ennél lényegesen nagyobb reál csökkenést jelent.

Persze meg kell jegyezni azt is, hogy egyes termékkategóriák népszerűbbek, mint valaha. A feltörekvő termékek sorában mindenképpen említést kell tenni a gyors felhasználású termékekről, illetve a divatcikkekről és ruhákról. Utóbbiak olyannyira fókuszt élveznek az online térben, hogy hamarosan elérik a műszaki cikkek értékesítési volumenét.

Általánosságban elmondható, hogy a termékek iránti érdeklődés folyamatos változásban van, a magyarországi vásárlói viselkedés egyre inkább hasonlóvá válik a nyugati országokban megfigyelt trendekhez. Az is elmondható, hogy a gyors növekedési potenciállal rendelkező termékkategóriák jelentősen növelhetik a piaci részesedésüket.

A piaci szereplők, illetve marketingszakemberek jellemzően számítanak arra, hogy a magyar tulajdonú webáruházak nagyobb figyelmet fordítanak az exportforgalom kiépítésére. Egyes vélemények szerint egyre több szereplő a saját bőrén tapasztalja, hogy a határokon átívelő kiskereskedelem a saját mozgásterének beszűkülését okozza abban az esetben, ha nem fordít energiát és figyelmet a külföldi terjeszkedésre. Noha a rövidtávú célokat kifejezetten támogatja a méretgazdaságosság – egy kisebb piacon kisebb ráfordítások mellett könnyebb sikerre vinni egy vállalkozást –, a közép- és hosszútávú célok kisebb valószínűséggel valósíthatók meg a beszűkült piacokon.

Szomorú tény, hogy a régiós versenytársak közül a cseh és a lengyel webáruházak és online kiskereskedelemhez kapcsolódó szolgáltatások színvonala és innovatív jellege jelentősen lehagyta a magyarországit. A kritikus hangok gyakran megfogalmazzák, hogy a kereskedők és a szolgáltatók között is minőségi javulásra van szükség annak érdekében, hogy a hazai szereplők versenyképesek lehessenek a nemzetközi porondon. Noha láttunk néhány pozitív esetet az utóbbi egy évtizedben, a magyar szereplők nemzetközi terjeszkedése egyelőre várat magára.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG