3p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az előző évek kiugróan magas növekedése után lassulással kellett szembenézniük a webáruházak vezetőinek. A piaci várakozások azonban kimondottan optimisták; jellemzően arra számítanak, hogy a gazdasági visszarendeződés után az online kiskereskedelem visszatér a bővülés útjára.

A megkérdezett marketingszakértő szerint érdemes látni, hogy a 2020-as esztendő mintegy 45 százalékos növekedést hozott, amit a 2021-es év további 34 százalékkal tudott támogatni. A webáruházak elsősorban a rendelési gyakoriság növekedésének köszönhetően tehettek szert nagyobb bevételre, de az aktív vásárlói bázis és az átlagos megrendelési érték is nőtt.

Ezzel szemben mostanra egyfajta átrendeződést látunk a vásárlói érdeklődésben. Míg a műszaki termékek piaca sokáig megingathatatlannak tűnt, most azt látjuk, hogy a 2022-es év első félévében mért 14 százalékos e-kereskedelmi növekedés ellenére ez a termékkategória zsugorodott, mintegy 2 százalékkal kisebb bevételt ért el Magyarországon. A gyenge forintárfolyam miatt ez a visszaesés ennél lényegesen nagyobb reál csökkenést jelent.

Persze meg kell jegyezni azt is, hogy egyes termékkategóriák népszerűbbek, mint valaha. A feltörekvő termékek sorában mindenképpen említést kell tenni a gyors felhasználású termékekről, illetve a divatcikkekről és ruhákról. Utóbbiak olyannyira fókuszt élveznek az online térben, hogy hamarosan elérik a műszaki cikkek értékesítési volumenét.

Általánosságban elmondható, hogy a termékek iránti érdeklődés folyamatos változásban van, a magyarországi vásárlói viselkedés egyre inkább hasonlóvá válik a nyugati országokban megfigyelt trendekhez. Az is elmondható, hogy a gyors növekedési potenciállal rendelkező termékkategóriák jelentősen növelhetik a piaci részesedésüket.

A piaci szereplők, illetve marketingszakemberek jellemzően számítanak arra, hogy a magyar tulajdonú webáruházak nagyobb figyelmet fordítanak az exportforgalom kiépítésére. Egyes vélemények szerint egyre több szereplő a saját bőrén tapasztalja, hogy a határokon átívelő kiskereskedelem a saját mozgásterének beszűkülését okozza abban az esetben, ha nem fordít energiát és figyelmet a külföldi terjeszkedésre. Noha a rövidtávú célokat kifejezetten támogatja a méretgazdaságosság – egy kisebb piacon kisebb ráfordítások mellett könnyebb sikerre vinni egy vállalkozást –, a közép- és hosszútávú célok kisebb valószínűséggel valósíthatók meg a beszűkült piacokon.

Szomorú tény, hogy a régiós versenytársak közül a cseh és a lengyel webáruházak és online kiskereskedelemhez kapcsolódó szolgáltatások színvonala és innovatív jellege jelentősen lehagyta a magyarországit. A kritikus hangok gyakran megfogalmazzák, hogy a kereskedők és a szolgáltatók között is minőségi javulásra van szükség annak érdekében, hogy a hazai szereplők versenyképesek lehessenek a nemzetközi porondon. Noha láttunk néhány pozitív esetet az utóbbi egy évtizedben, a magyar szereplők nemzetközi terjeszkedése egyelőre várat magára.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG