1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A világ számos piacán stabilizálódni kezdtek az első osztályú kiskereskedelmi üzlethelyiségek bérleti díjai 2009 harmadik negyedévében
A gazdasági és kiskereskedelmi (retail) mutatók stabilizálódási jeleire és a kereskedők javuló bizalmára válaszul a világ számos piacán stabilizálódni kezdtek az első osztályú kiskereskedelmi üzlethelyiségek bérleti díjai 2009 harmadik negyedévében. A bérleti díjak átlagosan egy százalékot estek globálisan második negyedéves szintjükhöz képest – mindez a CB Richard Ellis (CBRE) kiskereskedelmi szektorról szóló legújabb piacelemzéséből derül ki.

A CB Richard Ellis elemzéséből kitűnik, hogy noha a fogyasztók továbbra is óvatosan költenek, a fogyasztói bizalom lassan bár, de javul. A kiskereskedelem még kihívások előtt áll, de a kereskedők bizalma is nőtt az elmúlt év során; az érett piacokra és az első osztályú lokációkra való terjeszkedés a legtöbb szektor -például az élelmiszer és a ruházati kereskedők számára-továbbra is fontos. A CBRE kutatása szerint – amely 220 vezető kereskedelmi cég 2010-re szóló európai expanziós terveit elemezte –  73 kereskedő (a megkérdezettek 36,5 százaléka) több mint 10 üzlethelyiség nyitását tervezi 2010-ben. 25 cég (12,5 százalék) a piaci lehetőségeket még agresszívebben kihasználva 40-nél is több bolt nyitását fontolgatja. A skála másik oldalán a megkérdezettek 43 százaléka 5, vagy annál kevesebb új üzlethelyiséget tervez.

A helyzet meglehetősen különbözik az első és a másodosztályú üzlethelyiségek között. Számos cég arra használja a jelenlegi piaci lehetőségeket, hogy a korábbinál jobb boltokat és lokációt szerezzen meg, míg mások hálózatukat konszolidálják; „a legjobb” és az „egyéb” üzlethelyiségek közötti különbség pedig egyre nő. A legjobb helyszínek első osztályú üzlethelyiségeinek díjai stabilak maradtak és vonzzák a bérlőket, míg a másodosztályú lokációk és kisebb piacok emelkedő üresedéssel, csökkenő kereskedői kereslettel és visszaeső bérleti díjakkal szembesülnek.

Európa a legdrágább

New York továbbra is a világ legdrágább retail piaca maradt annak ellenére, hogy az elmúlt 12 hónapban 25 százalékkal estek a bérleti díjak. Az első osztályú ingatlanok bérleti díja évi 12.062 eurót tett ki négyzetméterenként; az amerikai metropoliszt Hong Kong (7.177 euró/m2/év) és Párizs (6.300 euró/m2/év) követi a képzeletbeli dobogón. Sydney a negyedik helyre emelkedett a legdrágábbak listáján, Tokió megtartotta ötödik helyezését.
Továbbra is az európai, közel-keleti és afrikai régióban vannak a legdrágább kiskereskedelmi piacok: a 20 legdrágább helyszínből 9 itt található. Párizs (3.), London (6.), Moszkva (7.), Zürich (8.) és Dublin (10.) az első tízben van.

A piacok többségén stabilizálódni látszódtak a legfelső kategóriás díjak az elmúlt időszakban, habár a CBRE EU-27 bérleti díj-indexe a harmadik negyedévben 0,4 százalékot csökkent, egy év alatt pedig 4 százalékot esett.

Az üresedési ráta hagyományosan alacsony a legjobb helyszíneken az egész régióban, bár az „első osztályú lokáció” fogalma sok piacon szűkült. A kereskedők továbbra is engedményeket követelnek, többek között forgalomarányos bérleti díjat, főleg ahol erős tárgyalási pozíciókkal rendelkeznek. Érdekes, hogy új bevásárlóközpont-fejlesztések hiányában sok kereskedő aggódik a terjeszkedés jövőbeni korlátozottsága miatt, leginkább a fejlődő piacokon.

Közép-Európában továbbra is a bécsi Kohlmarkt a legdrágább bevásárlóutca 220-245 euró/m2 havi bérleti díjjal. A prágai Na Prikope utcában is magasabb díjon lehet üzlethelyiséget bérelni, mint Budapesten. “Itthon továbbra is a Váci utca északi része a legdrágább: négyzetméterenként kb. 60-80 euróval kell számolni egy 200 m2-es üzlethelyiség esetében, azaz nem lényegesen drágább egy bolt bérlése a Belvárosban, mint a legsikeresebb prémiumkategóriás bevásárlóközpontban” – mondta Bobély Gábor, a CB Richard Ellis budapesti vezető elemzője.

Karácsonyi nagybevásárlás: irány Magyarország!
Beszűkültek és drágák a források az ingatlanpiacon
Csak két pláza épül Budapesten

Miért drágább minden, ha csökkennek az árak?
Nem szerettek belénk a kereskedők

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG