Dubai kedvező turisztikai mutatói nem csak a folyamatosan épülő luxusszállodáknak köszönhetők, hiszen a város az új látványosságokat és programlehetőségeket is a középpontba helyezi, mind ami a kultúrát és a szórakozást illeti. Idén két új látnivalóval is bővült a város, amely még inkább vonzza a külföldi turistákat: ez pedig a Coca-Cola Aréna és a Quranic Park.
A Coca-Cola Aréna 2019 júniusában nyitotta meg kapuit, amelyet sport, zenei és különböző szórakoztató események lebonyolítására terveztek. Ez egyébként a város legnagyobb beltéri arénája, ezért Dubai-arénának is szokták nevezni. Teljes mértékben átrendezhető az adott eseménytől, koncepciótól és közönséglétszámtól függően, és mellesleg 17000 fő befogadására képes, valamint összesen 3870 négyzetméteren terül el. A színvonalas programoknak köszönhetően számos turista igénybe veszi a Coca-Cola Aréna nyújtotta új lehetőségeket.
Idén a másik vonzó turisztikai célpont a Quranic Park lett, amely 60 hektár területet ölel fel. Itt 12 különböző kertet lehet megtekinteni, ráadásul az üvegházban olyan növények is megtalálhatók, amelyek a Koránban, a muszlimok szent könyvében fontos szerepet töltenek be. A projekt célja tehát a vallás részletesebb bemutatása, és a kulturális értékek megőrzése.
A Dubai-i Turisztikai Hivatal szerint ismét India teszi ki a látogatók legnagyobb részét a 997000 fős számadattal, még a geopolitikai volatilitás miatt fellépő szigorú légiforgalmi és hely kapacitási problémák ellenére is.
A második helyen Szaúd-Arábia áll 755000 fő látogatóval, amelyet az Egyesült Királyság követ 586000 turistával, még a leértékelődött angol font és a Brexit ellenére is. A kínai utazók száma (501000) évről évre 11 százalékos növekedést mutat, de idén az Ománból érkezők száma is hasonló, hozzávetőlegesen 499000.
Ezeket az országokat követi a sorban Oroszország (375000), az Egyesült Államok (329000), Németország (316000), Pakisztán (253000) és a Fülöp-szigetek (216000).
A szállodaipar tekintetében is igen jó mutatók állapíthatók meg: a 2019-es év első felében a hotel szektor 76 százalékban volt telített 15,71 millió foglalt szobával, amely 5 százalékos növekedést jelent a 2018-as év ugyanezen periódusához képest. Továbbá a különböző luxus öt- és négy csillagos hotelek 34 és 25 százalékot tesznek ki az egész Emirátus tekintetében, valamint az egyre népszerűbb három csillagos szállodák mintegy 20 százalékkal rendelkeznek.
A cikk a Dubai és egzotikus nyaralás specialista Araamu Travel közreműködésével készült.
Galambos Dániel