3p
Annak ellenére, hogy Dubaiban számos új luxusszállodalánc épült, az Emirátus immár a kulturális és szórakozási lehetőségekre is nagy hangsúlyt fektet. Kettő új meghatározó látnivalóval bővült a város, amelyek igencsak pozitív hatással bírnak a turisztikai mutatókra egyaránt.

Megközelítőleg 8,36 millió nemzetközi látogatója volt Dubainak a 2019-es év első hat hónapjában, amely a hivatalos számadatok alapján 3 százalékkal jelent többet a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. Noha az egész éves adatok egyelőre még csak hipotézisként merülhetnek fel, a város jól halad a 2020-ra kitűzött 20 milliós céljával. A turistaforgalom nagymértékben megnövekedett az elmúlt évtizedben, például 2016-ban már 14,9 millióan keresték fel az egzotikus várost, így ezáltal már akkor megduplázta a globális átlagot.

Dubai kedvező turisztikai mutatói nem csak a folyamatosan épülő luxusszállodáknak köszönhetők, hiszen a város az új látványosságokat és programlehetőségeket is a középpontba helyezi, mind ami a kultúrát és a szórakozást illeti. Idén két új látnivalóval is bővült a város, amely még inkább vonzza a külföldi turistákat: ez pedig a Coca-Cola Aréna és a Quranic Park.

A Coca-Cola Aréna 2019 júniusában nyitotta meg kapuit, amelyet sport, zenei és különböző szórakoztató események lebonyolítására terveztek. Ez egyébként a város legnagyobb beltéri arénája, ezért Dubai-arénának is szokták nevezni. Teljes mértékben átrendezhető az adott eseménytől, koncepciótól és közönséglétszámtól függően, és mellesleg 17000 fő befogadására képes, valamint összesen 3870 négyzetméteren terül el. A színvonalas programoknak köszönhetően számos turista igénybe veszi a Coca-Cola Aréna nyújtotta új lehetőségeket.

Idén a másik vonzó turisztikai célpont a Quranic Park lett, amely 60 hektár területet ölel fel.  Itt 12 különböző kertet lehet megtekinteni, ráadásul az üvegházban olyan növények is megtalálhatók, amelyek a Koránban, a muszlimok szent könyvében fontos szerepet töltenek be. A projekt célja tehát a vallás részletesebb bemutatása, és a kulturális értékek megőrzése.

A Dubai-i Turisztikai Hivatal szerint ismét India teszi ki a látogatók legnagyobb részét a 997000 fős számadattal, még a geopolitikai volatilitás miatt fellépő szigorú légiforgalmi és hely kapacitási problémák ellenére is.

A második helyen Szaúd-Arábia áll 755000 fő látogatóval, amelyet az Egyesült Királyság követ 586000 turistával, még a leértékelődött angol font és a Brexit ellenére is. A kínai utazók száma (501000) évről évre 11 százalékos növekedést mutat, de idén az Ománból érkezők száma is hasonló, hozzávetőlegesen 499000.

Ezeket az országokat követi a sorban Oroszország (375000), az Egyesült Államok (329000), Németország (316000), Pakisztán (253000) és a Fülöp-szigetek (216000).

A szállodaipar tekintetében is igen jó mutatók állapíthatók meg: a 2019-es év első felében a hotel szektor 76 százalékban volt telített 15,71 millió foglalt szobával, amely 5 százalékos növekedést jelent a 2018-as év ugyanezen periódusához képest. Továbbá a különböző luxus öt- és négy csillagos hotelek 34 és 25 százalékot tesznek ki az egész Emirátus tekintetében, valamint az egyre népszerűbb három csillagos szállodák mintegy 20 százalékkal rendelkeznek.

A cikk a Dubai és egzotikus nyaralás specialista Araamu Travel közreműködésével készült.

Galambos Dániel

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
Vásárló Észrevette? Szép csendben tovább kúszik felfelé a családi nagybevásárlás ára
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. április 10. 05:44
Idén szinte minden hónapban drágább lett egy kicsit a nagybevásárlás, nincs ez másképp áprilisban sem - megint feljebb kúsztak az árak az előző hónaphoz képest. Tavaly ilyenkor viszont még drágábban vásárolhattunk, így a bázishatás továbbra is kitart: éves szinten árcsökkenésről számolhatunk be, és pár hónapig ez így is marad még. Míg azonban 2 évvel ezelőtt még a 30 ezer forintos kosárérték is brutálisan drágának tűnt, most a 35 ezer is realitás. Itt a Privátbankár legfrissebb Árkosár-felmérése.
Vásárló Vége lett a marakodásnak, visszatértek a kiebrudalt termékek a carrefouros polcokra
Privátbankár.hu | 2024. április 8. 12:51
Róka fogta csuka, csuka fogta róka helyzetbe kerültek a kiskereskedők és a legismertebb élelmiszer- és italmárkák tulajdonosai azzal, hogy a felek médiapartnerekké is váltak.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG