1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A kiskereskedelmi forgalmat, illetve a műszaki cikkek piacát a bankok hitelezési kedvének élénkülése, illetve az újabb technológiai mérföldkövek pörgethetik fel
A kiskereskedelmi forgalmat, illetve a műszaki cikkek piacát a bankok hitelezési kedvének élénkülése, illetve az újabb technológiai mérföldkövek pörgethetik fel

Míg a kiskereskedelmi forgalom 3,8 százalékkal csökkent, addig a műszaki cikkek piacán ennek duplája volt a visszaesés. Iparági szakértők szerint ezen csak a forradalmi technológiák piacra jutása, illetve a hitelpiac újbóli beindulása változtathat.

„A műszaki és multimédia cikkek viselkedésére egyébként is jellemző, hogy nagyobb kilengéssel követik a kiskereskedelem alakulását. Ha a vásárlóerő magára talál, akkor az többnyire szórakoztatóelektronikai eszközök megvásárlásában ölt testet, válság idején pedig ezek esnek vissza először.” – mondta Farkas András, a filmelőhívásra és multimédia cikkek kereskedelmére specializált hálózat, a Photo hall ügyvezetője. Mindazonáltal az év első harmadáról fontos tudni, hogy szezonálisan gyenge időszak, lévén nyáron és karácsonykor gyűjti be döntően bevételeit a műszaki kiskereskedelem.
 
A műszaki és multimédia cikkek terén fontos a hatása a technológiai mérföldköveknek is. A magyar piacon az okostelefonok, illetve a netbook-ok és egyéb hordozható informatikai készülékek kategóriájában figyelhető meg, hogy az újdonságok felpörgetik a keresletet. Míg a tévék esetében a plazma- illetve LCD technológia körüli lelkesedés az elmúlt években csúcsosodott ki, a videokameráknál és fényképezőgépeknél csak most érkezik a HD forradalma a középkategóriás mezőnyben.
 
A rossz időjárás miatt a nyári szezonban a turizmus aktivitásához köthető bevételek biztosan el fognak maradni a tervezettől. Ráadásul a vásárlóerő további lemorzsolódása miatt az árérzékenység a korábban előrejelzettnél is jobban jellemzi a magyarokat. „Noha a készülékek forgási sebessége nem marad el a külföldön tapasztalható ütemtől, az összköltés jóval alatta van annak. A magyarok is 2-3 évente cserélnek mobilt és notebook-ot, és 4-5 évente kamerát és fényképezőgépet, ám az erre szánt összeg alig fele a nyugaton mértnek. Nagyon megnézik mire költenek, lassan szánják rá magukat a vásárlásra, ugyanakkor mégis lojálisak, ha megfelelő kiszolgálással és jó minőséggel találkoznak.” – mondja Farkas András.

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG