Több mint 20 kilométeren korszerűsítették az elválasztósávot az M3-as, M5-ös és M7-es autópályák bevezető szakaszain: betonelemekre cserélték a szalagkorlátokat.
Miért lesz ez jobb?
Az elmúlt években átlagosan 20 és 30 közötti volt az elválasztókorlát átszakításával járó balesetek száma, ebből közel 40 százalék személyi sérüléses, 10 százalék pedig halálos kimenetelű baleset volt. Az ilyen balesetek járulékos kára, hogy hosszabb időre elzárja az autópályák forgalmát, jelentős fennakadást és időveszteséget okozva a közlekedőknek - írja közleményében a Magyar Közút Nonprofit Zrt.
A forgalmi sávok elválasztásának megerősítése, korszerűsítése az élet- és vagyonvédelmet, valamint az autópályák legfontosabb funkciójának fenntartását szolgálja, így a folyamatos, biztonságos és fennakadás nélküli, gyors haladást is biztosítja. A társaság szerint a beavatkozás várhatóan a felére csökkenti a középső elválasztó sáv átszakításával járó balesetek számát.
Emellett költségmegtakarítást is remélnek a változástól: a beton terelőfal éves üzemeltetési, karbantartási költségei mintegy nyolcvan százalékkal alacsonyabbak az acél szalagkorláténál - írják.
Plusz egy érv: gyorsabban javítható
Az üzemeltetési, pótlási munkák az esetek döntő többségében kizárólag a belső sáv lezárásával végezhetőek el, s ez az idő acélkorlát esetében jóval hosszabb, mint a beton terelőfalnál - írja a Magyar Közút.