Milyen adatok tárolására alkalmas a CRM?
Jó klienset akkor szerezhetsz, ha jókor és jó dologgal szólítod meg. Ha már téged választott, akkor meg is kell tartanod, tudnod kell az aktuális igényét, és arra időben megoldást kell találnod. A NETipar által tervezett weboldalak igazi felhasználói élményt nyújtanak ügyfeleidnek. Hogyan fogod elérni azt, hogy az ügyfélfolyamataid átláthatóak, nyomon követhetőek legyenek, és a kollégáid örömmel vegyenek részt a munkában?
Erre jó a CRM-rendszer, ami a Customer Relationship Management rövidítése. Magyar fordításban annyit tesz: ügyfélkapcsolat-kezelés. Rengeteg információ tárolására alkalmasak ezek a szoftverek, ami egy növekvő cég esetében kulcsfontosságú lehet. Miután folyamatosan bővíthető szoftverről beszélünk, kényelmesen képesek leszünk elraktározni régi és új partnereink összes fontos adatát.
Ezek a részletek alapvető kapcsolati adatok, mint a személyes és céges infók, ezek szükségesek az ügyfél beazonosításához és a vele folytatott kommunikációhoz. A jellemző adatok kiegészítő információk klienseink személyéről – a családi állapota vagy végzettsége, a cég tevékenységi köre. A minőségi adatok a partner kockázati besorolását, a kvantitatív adatok a mennyiségi információkat jelentik, például a rendelések számát, a pénzügyi mutatókat.
Milyen képességei vannak a CRM-nek?
Egyik nagy előnye, hogy csoportosítja az ügyfeleket, és tárolja a róluk szóló dokumentumokat, mindezt általunk megadott szempontok alapján teszi. Megkönnyíti a kommunikációt, hisz a tudnivalók egy helyen vannak és bármikor visszakereshetők, szűrhetők. Így egy adatbázisban egyszerre több szervezeti egység is képes dolgozni.
Tudja kezelni a marketingkampányokat. A kampány megtervezésétől kezdve a kivitelezésén, utánjárásán és támogatásán át a kiértékelésig minden egyes mozzanatát ismeri és csinálja. A lead-management összefogására is alkalmas a szoftver, azaz a leendő ügyfelekkel kapcsolatos feladatokat is rá lehet bízni: az érdeklődéstől a vásárlásig.
Ha ügyfeleid vannak, akkor bejelentéseik is lesznek folyamatosan. Sokszor ez igazi zűrzavart okoz, és ezen a ponton biztos el lehet vérezni, a céged számára a csalódott ügyfél a legrosszabb verzió. A bejelentések, felmerülő igények, kérdések megválaszolása, valamint a partner megtartásával kapcsolatos teendők rögzítése is lehetséges a szoftver által.
Jobb munkamorál, nyugodtabb kollégák
Mielőtt egy ilyet bevezetsz, a munkatársaidat meg kell győznöd a hasznosságáról, hiszen ők fogják működésbe hozni és alkalmazni az egészet.
Vázold fel a víziót! Amikor ők mindent megtalálnak, megoldanak, nem lesz több vita és feszültség a felelősségi körök miatt. Ráadásul a hatékonyságot pénzügyi szinten is meg fogod érezni, ha a vállalat szárnyalni kezd!