MTI Fotó: Bruzák Noémi |
2015-ben az összköltés 45 százalékát tette ki a 30 százalékkal magasabb bevétele a kábelcsatornáknak. A fennmaradó 55 százalékot a korábban földfelszíniként említett televíziók (az M1, majd a Duna, valamint az RTL Klub és a TV2) vitte el, ugyanakkor ennek a három csatornának a bevétele 12 százalékkal csökkent tavaly az önbevalláson alapuló kutatás eredményei szerint. Tehát a három nagy csatorna 28,425 milliárdos reklámbevételt könyvelhetett el tavaly, míg a kábeltévék kasszájába 12,156 milliárd forint folyt be.
A kutatásban 56 televízió vett részt. A net-net adatok nem tartalmazzák a bartertevékenység értékét, valamint olyan egyéb bevételeket, mint az emelt díjas hívásokból vagy sms-ekből, a rendezvényekből és a saját márkás termékekből származó pénzek, de még a szponzorált műsorok gyártási költségeit sem vették számba az összesítésnél - mondta a Bindics Judit, az adatokat összegző EY tanácsadói üzletágának képviselője.
Már korábban részletesen beszámoltunk arról, hogy a Magyarországra nemrég érkezett Netflix miatt eltűnhet a lineáris tévézés. Mire számíthatnak a magyarok? Csakúgy mint külföldön, nálunk is több millió ember mindennapi elfoglaltságává vált. A cég újítása, hogy havidíjas rendszerben működik, nincs hűségidő, 2-3 mozijegy áráért bárhol, bármikor és szinte bármilyen eszközön korlátlanul igénybe vehető. A Netflixhez csak egy jó internetkapcsolat szükséges, élő televíziós előfizetés nem. A filmeket nem szakítják meg reklámok, a modell ugyanis nem a reklámbevételekre, hanem a hosszú távú előfizetések és a méretgazdaságosság előnyeire épít.