Hogyan éljük túl?
Sokat különbözött a 2020-ban kialakult pandémia okozta helyzet egy „klasszikus” gazdasági válságtól. Többek között ez is nehezítette a kezelését, hiszen a mai generációknak még csak hasonló emlékei sem lehettek életükből, különösen nem bevált receptjeik. A világ nagy részén elrendelt lezárások miatti áruhiány nem csupán a termelés visszaeséséből, hanem az áruk fizikai mozgatásának nehézségeiből adódott. A nemzetközi szállítmányozás módjai alapvetően változtak meg néhány hónap alatt, és az ágazat szereplőinek többsége a mai napig az állandó alkalmazkodás állapotában működik.
Átalakult a nemzetközi szállítmányozás struktúrája
Számos, elsősorban fejlett gazdaságokban működő vállalat volt kénytelen új beszerzési források után nézni, átszervezni a teljes ellátási láncot. Ez, a beszállítói hálózat közelebb költöztetését célzó folyamat például azzal járt, hogy a konténeres tengeri szállítás aránya visszaesett, míg a közúti árutovábbítás súlya növekedett a nemzetközi szállítmányozáson belül.
A logisztikai piac szereplői az átlagosnál kevesebbet pihenhettek ebben az időszakban. Egyfelől a gyártó, termelő, kereskedő cégek nagyban támaszkodnak a szolgáltatók szállítmányozási megoldásaira. Másfelől a gyorsan változó környezetben folyamatosan újra kellett tervezni az üzletmenetet, türelmet és nagyfokú alkalmazkodókészséget mutatva. A változásokat ráadásul nemcsak az országok eltérő szabályozása jelentette, jelenti, hanem az is, hogy az egyes szektorok különböző mértékben vannak kitéve a válságkezelés hatásainak.
Megerősödve kilábalni
Az, hogy a logisztikai szolgáltatók gyorsan és rugalmasan alkalmazkodnak, önmagában is nagy könnyebbséget jelent a megbízóknak. Emellett az iparág egyfajta indikátorként is működik, a beszerzési, értékesítési folyamatokból viszonylag megbízhatóan képes előrejelezni főbb üzleti-gazdasági folyamatokat, ezzel igény esetén értékes információt szolgáltatva az ügyfeleknek is.
Ezek a képességek annál jobban érvényesülhetnek, minél nagyobb egy vállalat földrajzi lefedettsége. Az európai logisztikai piac meghatározó szereplőjeként a Raben Group 15 országban rendelkezik saját hálózattal és átfogó piacismerettel. A cégcsoport több mint 9000 teherautóval vesz részt a helyi és a határokon átívelő áruforgalom lebonyolításában. A költséghatékonyságot és a fenntarthatóságot középpontba helyező üzleti modellje, valamint partnerhálózata révén a kontinens bármely pontja könnyen elérhetővé válik Magyarországról is.