Mit ellenőriznek?
Az ellenőrzések célja, hogy kiszűrjék a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat, illetve vizsgálják, hogy a vállalkozások betartják-e a vonatkozó jogszabályi előírásokat. Az árak és a nyitvatartási idők megfelelő feltüntetése és a hitelesített Vásárlók könyve mellett a fogyasztóvédelmi hatóság azt is ellenőrzi, hitelesek-e a mércék és mérlegek. Mindemellett azt is figyelik, hogy kihelyezték-e a tájékoztatót azokról az elérhetőségekről, ahová a vásárlók panasz esetén fordulhatnak.
A fogyasztóvédelmi szakemberek próbavásárlásokat is tartanak, amelyek során a nyugtaadási kötelezettségen kívül azt vizsgálják, megkárosítják-e a vásárlókat például hamis méréssel vagy hamis számolással. Az olyan mutatványos berendezések esetén, mint a körhinta, ugráló asztal, légvár, azt ellenőrzik, hogy azok érvényes tanúsítványokkal rendelkeznek-e, kihelyezték-e a megfelelő adattáblákat, folyamatosan vezetik-e az üzemeltetési naplót, továbbá a berendezést működtető személyzet oktatásáról szóló igazolás meglétét is vizsgálják.
Eddig nem volt nagy gond
Beszámoltak arról, hogy a Margitszigeten a vizes világbajnokság megnyitója előtt felmérő ellenőrzést tartottak, és három vizsgált vendéglátó-ipari egységnél, illetve egy mutatványos berendezést üzemeltető vállalkozásnál talált kisebb-nagyobb hiányosságokat a hatóság. Ezeket már pótolták, illetve rövid időn belül pótolni fogják a vállalkozások.
A közúti személyszállítást végző szolgáltatókat is fokozottan figyeli a kormányhivatal, a Közlekedés Felügyelet nemcsak az engedéllyel rendelkező taxik és más személygépkocsis személyszállítók tevékenységét vizsgálja fokozottan, hanem az engedéllyel nem rendelkező szolgáltatók kiszűrése érdekében is végeznek ellenőrzéseket.