Nem ez volt a MasterCard első próbálkozása arra, hogy már a piaci robbanás legelején kihasítson egy szép szeletet a digitális fizetés piacáról: a MasterCard Mobile már jó ideje ott volt a mobillal fizető felhasználóknak, azonban a pénzügyi szolgáltató úgy döntött, beolvasztja a tipikusan magyar piacra szánt eszközét a globális lefedettséggel rendelkező MasterPass digitális tárcába, amely idén július óta hazánkban is elérhető.
Bárhol, bármivel
"Ugyan az OTPay rendszerére alapoztunk mi is, ez nem akadálya annak, hogy a világ bármelyik kártyáját regisztráljuk az digitális tárcába" – mesélte a Privátbankárnak Szetnics László, a MasterCard mobil üzletfejlesztési vezetője a bevezetésről szóló sajtótájékoztatón pénteken. Így világszerte 250 000 üzlet válik elérhetővé 25 országból, hazánkban pedig 100 webshopban fizethetünk így. Egyszerűbbé válik a felhasználó dolga, mivel a tárca használatával nem a bankkártyaadatainkat adjuk meg újra és újra, minden tranzakciónál, hanem elég egy jelszó, hogy válogathassunk a tárolt kártyáink között.
Persze ilyenkor mindig nagy kérdés, hogy állnak a kereskedők a digitális fizetési rendszerekhez, talál-e a felhasználó elég kiszolgálóhelyet? A sikeresség egyik kulcsa mindenképp az adott rendszer integrációjának egyszerűsége. Szetnics László szerint a kereskedőknek igazából csak akkor van nagy feladatuk, ha a kereskedési felületük technológiailag elmaradott, másképp viszont nagyon egyszerűen telepíthető minden webshopra a szolgáltatás. "Ami időt vesz igénybe, az mindenképp a tesztidőszak, amely 2-3 hét is lehet." - mondta a szakértő.
Dobjuk a pénztárcát?
Minden a mobilfizetés irányába mutat, ezt pedig látják maguk a mobilgyártók is. A Samsung, a Google és az Apple is kijött már a saját wallet-szolgáltatásával, amelyek jókora fejtörést okozhatnak például a pénzügyi cégeknek, amelyek szintén kínálnak digitális tárcákat. Szetnics László szerint azonban a lokális fejlesztőknél az előny. "Elég, ha csak az autópálya-matrica vásárlására gondolunk, mert ez nem úgy történik, ahogy Ausztriában vagy Horvátországban." Egy globális szereplő Szetncsi László szerint nincs tisztába a hazai sajátosságokkal, így a felhasználók sem pártolnak majd át hozzájuk automatikusan.