A BOK csarnok négy helyszínén, különböző videójátékokban mérik össze erejüket a régió legjobbjai. Az eseményen a V4 országokban zajlott korábbi selejtezők győztesei és az európai élmezőnyből meghívott csapatok mérkőznek meg. A tét nagysága is jelzi, hogy az e-sportokat ma már mennyire komolyan kell venni: a pénzdíjjal járó helyezéseken túl egyes e-sportszámokban a győzelem a világsorozathoz is belépőt jelent - derül ki a szervezők közleményéből.
Idehaza több százezresre tehető a játékosok száma, a hazai gamer-társadalom pedig az utóbbi időben kezdte kitermelni a mostani versenyen is fellépő profikat, akik világszerte a fizikai sportokkal hasonló eseményeken, nagyszámú szurkolósereg előtt, illetve online mérik össze erejüket.
Foci és lövöldözés is van a palettán
Milliárdos állami támogatás, milliós nyeremények A V4 Future Sports Festival szervezését a magyar kormány 2 milliárd forinttal támogatja. A versenyen összesen egymillió euró pénzdíjat osztanak ki. |
A látogatók egyéni és csapatsportokban is szurkolhatnak hazai játékosoknak. Az egyszemélyes játékokban a FIFA18 virtuális focistáinak és a Clash Royale gamereknek, míg a csapatsportokban a League of Legends és a CS:GO hazai legjobbjainak mérkőzéseit tekinthetik meg a nézők a helyszínen, kivetítőkön és az online közvetítés útján.
A látogatók emellett a videójátékok és kiegészítők garmadáját kínáló expón és további kísérőrendezvényeken kapcsolódhatnak ki a reggeli óráktól egészen éjszakába hajlóan. Az előzetes érdeklődésre tekintettel a szervezők napi 10-15 ezer látogatóra számítanak. Az eseményt csak 14 éven felüliek látogathatják, kivéve a szombat délutánt, amikor 12 év felettiek is bemehetnek a rendezvényre.
Sokan lenézik, pedig ez is sport - és rengeteg pénz van benne
Sokan megvetéssel, de legalábbis fenntartásokkal kezelik a naponta akár több órát a számítógép előtt töltő játékosokat. A számítógépes játékok piaca azonban ma már nem csak a fejlesztőké, hanem egyre inkább a professzionális játékosoké – vagyis e-sportolóké. Magyarországon jelenleg 200 ezren űzik az ipart valamilyen szinten, évente pedig több milliárd forint bevételt generálnak az országnak. Itt írtunk a számokról és tényekről >>
Veszélyes hobbi vagy komoly sport? Minden ártalmas, ha túlzásba visszük, a videójátékok azonban nem kizárólag az agysejtek pusztítására képesek - sőt. Számos olyan képesség van, amit ilyen formában sajátíthatunk el, vagy erősíthetünk rá, ez pedig a gyerekeknek is előnyt jelent az iskolában. De mit tehet a szülő, ha a virtuális tér beszippantja a gyereket? Hogyan szabályozzuk, tiltsuk-e egyáltalán ezt a szórakozási módot? Pintér Róbert, az eNET kutatásvezetője válaszolt nekünk. >>> A felnövő játékos generációra a munkaadóknak is érdemes odafigyelnie, őket ugyanis egy kicsit más módszerekkel kell motiválni, mint az idősebb társaikat - a Privátbankár videóját a gamificationről itt nézheted meg. >>> |