4p
Elektronikai cikkeket, ruhákat és lakberendezési tárgyakat vásárolunk leggyakrabban az interneten. Az e-kereskedelem hazánkban nemcsak évről-évre fejlődik, de még rengeteg lehetőséget is rejt magában.

Túlzás nélkül állítható, hogy nemcsak európai szinten, de Magyarországon is virágzik az e-kereskedelem. Bár az internetes vásárlási szokások merőben eltérnek egyes országokban, nekünk magyaroknak sincs miért szégyenkeznünk, hiszen boldogon költjük a pénzünket webshopos vásárlásnál.

Egy kutatás szerint napi szinten 18 százaléka vásárol a magyaroknak a neten. Ez elsőre nem is tűnik annyira nagy számnak, ám ha azt vesszük, hogy ez azt jelenti, hogy vannak, akik naponta igénybe veszik az e-kereskedelem nyújtotta lehetőségeket, akkor máris másképp hangzik. Persze sok ország megelőz ebben is minket, például ugyanebből a kutatásból az is kiderült, hogy az angolok szeretnek a legeslegjobban otthonukból vásárolni, de míg náluk nagyjából már kiépült és stagnál ez az arány, nálunk folyton fejlődő, növekvő fázisban van.

Míg 2017-ben egy online vásárlás átlagos értéke 13.400 Ft volt, a tavalyi évben elérte a 15.400 forintot, ami azt jelenti, hogy nemcsak többet, de nagyobb összegeket is „otthagyunk” egy-egy webshopos vásárlásnál. Az egy online vásárlóra jutó éves átlagos online forgalom pedig 111.000 Ft-ról 124.000 Ft-ra emelkedett.

Miket vásárolunk a neten?

Leggyakrabban számítástechnikai eszközöket veszünk a neten, ezt követik szinte fej-fej mellett a szórakoztató elektronikai eszközök és a ruházati - sportruházati termékek. A képzeletbeli dobogó harmadik fokán pedig a lakberendezési termékek kapnak helyet, de sokan innen szerzik be a könyveiket és nem ritkán az élményeiket is (színház- és koncertjegy, wellness). Ebből is látszik, hogy a legkedveltebb, interneten vásárolt termékeink egyelőre a nem mindennapi bevásárláshoz köthetőek, éppen ezért is van hatalmas potencia még az FMCG szektorba.

Az úgynevezett FMCG szektor magába foglalja az élelmiszerek, a háztartási cikkek és drogériai termékek piacát is, és biztosan jelentős hatást gyakorolhat az egész e-kereskedelemre a jövőben. Bár a legtöbben még a hagyományos hétvégi nagybevásárlásokat vagy az esténként gyors beszerzéseket részesítik előnyben, de egyre több az olyan vásárló is, aki online intézi mindezt.

Futár hozza a tojást, a tejet, a zöldséget, a gyümölcsöt házhoz… Gondoljunk csak a Tesco vagy a Spar házhozszállítási lehetőségére, de az e-kereskedelem ezen szegmense olyan gyorsan növekszik, hogy egyre másra indítják el más hipermarket-láncok és drogériák is ezt a vásárlási lehetőséget.

Folyton fejlődik az e-kereskedelem

És nemcsak abban, hogy egyre több klasszikus kiskereskedelmi lánc indítja el az online értékesítést is, hanem állandóan javul a webshopok termékkínálata, kommunikációja, biztonsága. A webaruhazkeszitesarak.hu felmérése szerint a vásárlók körében a biztonság kardinális kérdés, hiszen sokakat csak az tart vissza a webshopos vásárlástól, hogy a pénzköltés ezen „személytelen” formája nem tűnik számukra megbízhatónak, mert nem tudják, hol landol a pénzük és azért cserébe mit és milyen minőséget kapnak.

A webhopos kommunikációra is rengeteget költenek manapság már a cégek, hiszen ebben az esetben még fontosabb a megfelelő tájékoztatás, a hangnem. A vásárlókat meg kell nyerni és meg kell tartani! És megtartani a legnehezebb, mert nagyon nagy a piaca a webshopoknak, így a vevőkért komoly harc folyik. A folytonos megújulásra azért is nagy szükség van, mert a hazai webáruházaknak a külföldi webshopokkal is fel kell venniük a versenyt, mert a magyar online vásárlók közül sokan vásárolnak nemzetközi oldalakon az alacsonyabb árak és a sokszor elenyésző postaköltség miatt. Már szinte minden második online vásárló külföldről is rendel online, így ezekkel is számolniuk kell a webshopok tulajdonosainak.

A hazai e-kereskedelem dinamikusan fejlődik, a vezető áruházláncok pedig mindig kitalálnak valami újat. Gyakorlatilag nem telik el hét, hogy ne állnának elő valamilyen hangzatos névre keresztelt leárazás kampánnyal, kuponakcióval, pontgyűjtési lehetőséggel és egyesek az árakciók mellett ingyenes szállítást is ajánlanak a vásárlóiknak, ami még csalogatóbbá teszi őket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nyaralni indul? Ezt a tippet fogadja meg tankoláshoz!
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 09:33
Ez történt az üzemanyagokkal.
Vásárló Valami készül a benzinkutakon – örülhetnek az autósok?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 10:26
Ez történt az üzemanyagok árával.
Vásárló Lefújták az egészen különös sztrájkot Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. június 24. 16:08
Mégsem lesz benzinkútsztrájk.
Vásárló Hogyan írjunk figyelemfelkeltő ingatlanhirdetést?
Márkázott tartalom | 2025. június 19. 09:55
Ingatlan eladásakor az egyik legfontosabb tényező a hatásos hirdetési szöveg. A piacon rengeteg hasonló hirdetés található, amelyeket az érdeklődők könnyen átfutnak. Mi teremtheti meg azt a különbséget, ami a mi hirdetésünket kiemeli a tömegből? Egy jól megírt szöveg nemcsak az adatok felsorolásából áll, hanem az ingatlan hangulatát is át kell adnia. Gondoltunk már arra, hogy a részletek és az érzelmek közvetítése az, ami igazán megragadhat egy potenciális vevőt?
Vásárló Nagy durranás készül a magyar patikákban – Nagy Márton már örül
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 16:42
Itt is vállalják az árkorlátozást.
Vásárló Leszegi a fejét, ha meglátja a hétvégi üzemanyagárakat!
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 12:45
A nemzetközi áremelkedés szombattól megjelenik a hazai kutakon is.
Vásárló Diszkrét fogszabályzó módszerek
Márkázott tartalom | 2025. június 13. 10:52
A nem megfelelően nőtt fogak és a torlódásuk hosszú távon igen kellemetlen fogászati problémákhoz vezethetnek, mindemellett esztétikailag sem túl vonzóak. Sokan felnőttkorban jutnak el arra a pontra, hogy szeretnék az egymásra torlódott fogakat szabályozó viselésével helyreállítani.
Vásárló Váratlan veszély leselkedik a gyerekekre – baljós jelentést tettek közzé
Kollár Dóra | 2025. június 11. 15:03
Egy friss jelentés szerint Európában és Nagy-Britanniában folyamatosan nő az új autók motorháztetejének magassága, ami egyre komolyabb közlekedésbiztonsági kockázatot jelent, különösen a gyerekek számára.
Vásárló Hónapok óta nem láttunk ilyet a boltokban: megint drágább lett a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. június 10. 05:47
Az árrésstopos termékek ára csökkent, de így is megszakadt egy kedvező trend júniusban: három hónap után most először drágult újra a családi nagybevásárlás a Privátbankár Árkosár-felmérése szerint. Alaposan megvizsgáltuk, hogyan alakítja az árakat az intézkedés, amivel a kormány elégedett, de a szakszövetség szerint csúnyán vissza fog majd ütni.
Vásárló Kinek segíthet a lézeres látásjavítás?
Márkázott tartalom | 2025. június 8. 11:56
Sokak számára a szemüveg és a kontaktlencse már évek óta része a mindennapoknak – hol több, hol kevesebb kellemetlenséget okozva. Pedig létezik egy korszerű, tartós és biztonságos megoldás azok számára, akik szívesen búcsút mondanának ezeknek az eszközöknek. A kérdés csak az, hogy kik élhetnek ezzel a remek lehetőséggel, azaz a lézeres látásjavítással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG