4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Elektronikai cikkeket, ruhákat és lakberendezési tárgyakat vásárolunk leggyakrabban az interneten. Az e-kereskedelem hazánkban nemcsak évről-évre fejlődik, de még rengeteg lehetőséget is rejt magában.

Túlzás nélkül állítható, hogy nemcsak európai szinten, de Magyarországon is virágzik az e-kereskedelem. Bár az internetes vásárlási szokások merőben eltérnek egyes országokban, nekünk magyaroknak sincs miért szégyenkeznünk, hiszen boldogon költjük a pénzünket webshopos vásárlásnál.

Egy kutatás szerint napi szinten 18 százaléka vásárol a magyaroknak a neten. Ez elsőre nem is tűnik annyira nagy számnak, ám ha azt vesszük, hogy ez azt jelenti, hogy vannak, akik naponta igénybe veszik az e-kereskedelem nyújtotta lehetőségeket, akkor máris másképp hangzik. Persze sok ország megelőz ebben is minket, például ugyanebből a kutatásból az is kiderült, hogy az angolok szeretnek a legeslegjobban otthonukból vásárolni, de míg náluk nagyjából már kiépült és stagnál ez az arány, nálunk folyton fejlődő, növekvő fázisban van.

Míg 2017-ben egy online vásárlás átlagos értéke 13.400 Ft volt, a tavalyi évben elérte a 15.400 forintot, ami azt jelenti, hogy nemcsak többet, de nagyobb összegeket is „otthagyunk” egy-egy webshopos vásárlásnál. Az egy online vásárlóra jutó éves átlagos online forgalom pedig 111.000 Ft-ról 124.000 Ft-ra emelkedett.

Miket vásárolunk a neten?

Leggyakrabban számítástechnikai eszközöket veszünk a neten, ezt követik szinte fej-fej mellett a szórakoztató elektronikai eszközök és a ruházati - sportruházati termékek. A képzeletbeli dobogó harmadik fokán pedig a lakberendezési termékek kapnak helyet, de sokan innen szerzik be a könyveiket és nem ritkán az élményeiket is (színház- és koncertjegy, wellness). Ebből is látszik, hogy a legkedveltebb, interneten vásárolt termékeink egyelőre a nem mindennapi bevásárláshoz köthetőek, éppen ezért is van hatalmas potencia még az FMCG szektorba.

Az úgynevezett FMCG szektor magába foglalja az élelmiszerek, a háztartási cikkek és drogériai termékek piacát is, és biztosan jelentős hatást gyakorolhat az egész e-kereskedelemre a jövőben. Bár a legtöbben még a hagyományos hétvégi nagybevásárlásokat vagy az esténként gyors beszerzéseket részesítik előnyben, de egyre több az olyan vásárló is, aki online intézi mindezt.

Futár hozza a tojást, a tejet, a zöldséget, a gyümölcsöt házhoz… Gondoljunk csak a Tesco vagy a Spar házhozszállítási lehetőségére, de az e-kereskedelem ezen szegmense olyan gyorsan növekszik, hogy egyre másra indítják el más hipermarket-láncok és drogériák is ezt a vásárlási lehetőséget.

Folyton fejlődik az e-kereskedelem

És nemcsak abban, hogy egyre több klasszikus kiskereskedelmi lánc indítja el az online értékesítést is, hanem állandóan javul a webshopok termékkínálata, kommunikációja, biztonsága. A webaruhazkeszitesarak.hu felmérése szerint a vásárlók körében a biztonság kardinális kérdés, hiszen sokakat csak az tart vissza a webshopos vásárlástól, hogy a pénzköltés ezen „személytelen” formája nem tűnik számukra megbízhatónak, mert nem tudják, hol landol a pénzük és azért cserébe mit és milyen minőséget kapnak.

A webhopos kommunikációra is rengeteget költenek manapság már a cégek, hiszen ebben az esetben még fontosabb a megfelelő tájékoztatás, a hangnem. A vásárlókat meg kell nyerni és meg kell tartani! És megtartani a legnehezebb, mert nagyon nagy a piaca a webshopoknak, így a vevőkért komoly harc folyik. A folytonos megújulásra azért is nagy szükség van, mert a hazai webáruházaknak a külföldi webshopokkal is fel kell venniük a versenyt, mert a magyar online vásárlók közül sokan vásárolnak nemzetközi oldalakon az alacsonyabb árak és a sokszor elenyésző postaköltség miatt. Már szinte minden második online vásárló külföldről is rendel online, így ezekkel is számolniuk kell a webshopok tulajdonosainak.

A hazai e-kereskedelem dinamikusan fejlődik, a vezető áruházláncok pedig mindig kitalálnak valami újat. Gyakorlatilag nem telik el hét, hogy ne állnának elő valamilyen hangzatos névre keresztelt leárazás kampánnyal, kuponakcióval, pontgyűjtési lehetőséggel és egyesek az árakciók mellett ingyenes szállítást is ajánlanak a vásárlóiknak, ami még csalogatóbbá teszi őket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
Vásárló Valami nem stimmel a boltokban: itt az újabb élelmiszer-drágulás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. november 11. 05:42
Az általános infláció szeptemberben régen látott mélypontra esett, de az élelmiszerek továbbra is az átlag fölött drágulnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint is – a Privátbankár Árkosár felmérése pedig kifejezetten magas éves áremelkedést mutatott ki novemberben is. Van, ami már majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy éve – megnéztük azt is, mennyiből lehet megúszni az idei libalakomát.
Vásárló Előzzük meg a penészedést az újonnan épített otthonokban!
Márkázott tartalom | 2024. november 10. 14:02
Nem csupán a régi házakban, hanem az újonnan épült otthonokban is sokak életét megkeseríti a penész, amely nemcsak esztétikai problémát jelent, hanem az egészségre is káros hatással van, pénzbe kerül a folyamatos eltávolítása, így minél előbb meg kell szabadulni tőle.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG