Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
4p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Elektronikai cikkeket, ruhákat és lakberendezési tárgyakat vásárolunk leggyakrabban az interneten. Az e-kereskedelem hazánkban nemcsak évről-évre fejlődik, de még rengeteg lehetőséget is rejt magában.

Túlzás nélkül állítható, hogy nemcsak európai szinten, de Magyarországon is virágzik az e-kereskedelem. Bár az internetes vásárlási szokások merőben eltérnek egyes országokban, nekünk magyaroknak sincs miért szégyenkeznünk, hiszen boldogon költjük a pénzünket webshopos vásárlásnál.

Egy kutatás szerint napi szinten 18 százaléka vásárol a magyaroknak a neten. Ez elsőre nem is tűnik annyira nagy számnak, ám ha azt vesszük, hogy ez azt jelenti, hogy vannak, akik naponta igénybe veszik az e-kereskedelem nyújtotta lehetőségeket, akkor máris másképp hangzik. Persze sok ország megelőz ebben is minket, például ugyanebből a kutatásból az is kiderült, hogy az angolok szeretnek a legeslegjobban otthonukból vásárolni, de míg náluk nagyjából már kiépült és stagnál ez az arány, nálunk folyton fejlődő, növekvő fázisban van.

Míg 2017-ben egy online vásárlás átlagos értéke 13.400 Ft volt, a tavalyi évben elérte a 15.400 forintot, ami azt jelenti, hogy nemcsak többet, de nagyobb összegeket is „otthagyunk” egy-egy webshopos vásárlásnál. Az egy online vásárlóra jutó éves átlagos online forgalom pedig 111.000 Ft-ról 124.000 Ft-ra emelkedett.

Miket vásárolunk a neten?

Leggyakrabban számítástechnikai eszközöket veszünk a neten, ezt követik szinte fej-fej mellett a szórakoztató elektronikai eszközök és a ruházati - sportruházati termékek. A képzeletbeli dobogó harmadik fokán pedig a lakberendezési termékek kapnak helyet, de sokan innen szerzik be a könyveiket és nem ritkán az élményeiket is (színház- és koncertjegy, wellness). Ebből is látszik, hogy a legkedveltebb, interneten vásárolt termékeink egyelőre a nem mindennapi bevásárláshoz köthetőek, éppen ezért is van hatalmas potencia még az FMCG szektorba.

Az úgynevezett FMCG szektor magába foglalja az élelmiszerek, a háztartási cikkek és drogériai termékek piacát is, és biztosan jelentős hatást gyakorolhat az egész e-kereskedelemre a jövőben. Bár a legtöbben még a hagyományos hétvégi nagybevásárlásokat vagy az esténként gyors beszerzéseket részesítik előnyben, de egyre több az olyan vásárló is, aki online intézi mindezt.

Futár hozza a tojást, a tejet, a zöldséget, a gyümölcsöt házhoz… Gondoljunk csak a Tesco vagy a Spar házhozszállítási lehetőségére, de az e-kereskedelem ezen szegmense olyan gyorsan növekszik, hogy egyre másra indítják el más hipermarket-láncok és drogériák is ezt a vásárlási lehetőséget.

Folyton fejlődik az e-kereskedelem

És nemcsak abban, hogy egyre több klasszikus kiskereskedelmi lánc indítja el az online értékesítést is, hanem állandóan javul a webshopok termékkínálata, kommunikációja, biztonsága. A webaruhazkeszitesarak.hu felmérése szerint a vásárlók körében a biztonság kardinális kérdés, hiszen sokakat csak az tart vissza a webshopos vásárlástól, hogy a pénzköltés ezen „személytelen” formája nem tűnik számukra megbízhatónak, mert nem tudják, hol landol a pénzük és azért cserébe mit és milyen minőséget kapnak.

A webhopos kommunikációra is rengeteget költenek manapság már a cégek, hiszen ebben az esetben még fontosabb a megfelelő tájékoztatás, a hangnem. A vásárlókat meg kell nyerni és meg kell tartani! És megtartani a legnehezebb, mert nagyon nagy a piaca a webshopoknak, így a vevőkért komoly harc folyik. A folytonos megújulásra azért is nagy szükség van, mert a hazai webáruházaknak a külföldi webshopokkal is fel kell venniük a versenyt, mert a magyar online vásárlók közül sokan vásárolnak nemzetközi oldalakon az alacsonyabb árak és a sokszor elenyésző postaköltség miatt. Már szinte minden második online vásárló külföldről is rendel online, így ezekkel is számolniuk kell a webshopok tulajdonosainak.

A hazai e-kereskedelem dinamikusan fejlődik, a vezető áruházláncok pedig mindig kitalálnak valami újat. Gyakorlatilag nem telik el hét, hogy ne állnának elő valamilyen hangzatos névre keresztelt leárazás kampánnyal, kuponakcióval, pontgyűjtési lehetőséggel és egyesek az árakciók mellett ingyenes szállítást is ajánlanak a vásárlóiknak, ami még csalogatóbbá teszi őket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Legalább rossz hírt nem kaptak a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 12:11
De jót sem.
Vásárló Van, ami 50-60 százalékkal drágább, mint tavaly – ennyibe kerül most a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. szeptember 8. 05:49
Hajszál híján ismét két számjegyű áremelkedést tapasztalt éves szinten a hazai hipermarketekben a Privátbankár Árkosár-felmérése – 38 ezer forintba kerül egy átlagos családi élelmiszer-nagybevásárlás, ez valamivel kevesebb, mint augusztusban. Szélsőséges árváltozásokat találtunk: a frissen meghosszabbított árrésstopos termékek között komolyabb csökkenést is mértünk, más termékeknél viszont 50-60 százalékos éves drágulás is előfordul.
Vásárló Költözés lomtalanítással – amikor a múlt hátramarad
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 4. 12:26
A költözés mindenki életében nagy feladat. Vegyünk példaként egy olyan esetet, ahol az új életkezdés mellett a régi nyomait is teljesen el kell tüntetni. 
Vásárló Miért fontos a megfelelő nyirokkeringés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 12:13
A szervezetünk méregtelenítésében, egészségünk fenntartásában kiemelt szerepe van a nyirokkeringésnek. Felel egyrészt a folyadékegyensúlyért, másrészt pedig az immunfolyamatok szabályozásáért is.
Vásárló Mystery Hotel Budapest – Ahol a céges rendezvények élménnyé válnak
PR | 2025. szeptember 2. 16:29
Egy sikeres céges rendezvény több mint jól megválasztott előadók és programok sora: a helyszín, a hangulat és a vendéglátás mind hozzájárul ahhoz, hogy az esemény valóban maradandó élményt nyújtson a résztvevőknek. A budapesti Mystery Hotel különleges atmoszférájával, kifinomult tereivel és professzionális szolgáltatásaival ideális választás konferenciák, tréningek, gálaestek vagy akár kötetlen nyári összejövetelek számára.
Vásárló A harisnya etikettje: hogyan válasszuk és viseljük stílusosan?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 2. 13:17
A harisnya nem csupán kiegészítő, hanem egy kulcsfontosságú eleme lehet az elegáns megjelenésnek. Hidegebb évszakokban, amikor a hőmérséklet csökken, és a szoknyaviselés szinte kötelező, a harisnya különösen hasznos. Az ősztől tavaszig tartó időszakban a harisnya számtalan színben és mintában érhető el, és tökéletesen védi a lábakat a hidegtől. Még a tél leghidegebb napjain is remek aláöltözet.
Vásárló Nyílászárócsere: hogyan tegyük gördülékennyé és problémamentessé?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 2. 11:56
Gondolkodtál már azon, hogy milyen hatással van otthonunk kényelmére a megfelelő nyílászárók kiválasztása és beépítése? Az ajtók és ablakok kiválasztásán túl a helyes beépítés is alapvető, hogy biztosítsuk a megfelelő szigetelést, hőmegtartást és ezzel a költséghatékonyságot.
Vásárló A szabadtéri főzés új élménye
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 1. 12:52
A nyári esték és a hétvégi kikapcsolódások szinte elképzelhetetlenek egy közös bográcsozás vagy grillezés nélkül. A szabadtűzi ételek olyan emlékeket teremtenek, amelyek sokáig velünk maradnak. De hogyan lehet mindezt kényelmesen, biztonságosan és hatékonyan megoldani?
Vásárló Tachográf csere 2025-ben: mire figyelj, hogy ne érjen meglepetés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 1. 11:39
Sokan azt hiszik, hogy a tachográfok cseréje csupán egy kötelező lépés a fuvarozási vállalkozások számára. Valójában, ha a határidőket nem tartod be, komoly jogi és gazdasági következményekkel számolhatsz. Az Európai Unió új szabályai szerint 2025-ben kötelező frissíteni a tachográfokat, s akik ezt elmulasztják, szigorú szankciókra számíthatnak.
Vásárló Pénzügyek vállalkozói szemmel: mit jelent ma okosan gazdálkodni?
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 29. 12:16
Egy vállalkozás hatékony működésének az egyik legfontosabb alappillére a pénzügyi tudatosság. Nem elég a bevételek megszerzése, legalább olyan fontos, hogy a költségeket reálisan tervezzük, valamint időben reagáljunk a piaci változásokra. A gazdasági környezet gyorsan változik, ezért a vállalkozók számára elengedhetetlen, hogy átgondolt döntéseket hozzanak, és ne hagyják, hogy a mindennapok sodrása irányítsa őket. Az okos gazdálkodás a gyakorlatban apró lépések összessége: reális költségtervezés, tartalékképzés, digitalizációs eszközök használata és stratégiai döntések meghozatala.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG