2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre borosabb a nemzet: 11 százalékkal emelkedett az értékesített bormennyiség, ami összefügghet azzal is, hogy csökkent az átlagár. Előretört a minőségi fehérbor-értékesítés - derült ki az AKI adataiból.

Kelendőbb lett a hazai bor a magyar piacon – derül ki az Agrárgazdasági Kutatóintézet (AKI) által közzétett legfrissebb jelentéséből. Az idén az első félévben 11 százalékkal 302 848 hektoliterre emelkedett az értékesített mennyiség. Ezen belül ugyanakkor a földrajzi jelzés nélküli borok eladása növekedett jelentősebben: a 203 899 hektoliteres értékesítés 16,7 százalékos bővülést mutat, míg az oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott borok értékesítése alig 1,6 százalékkal tudott emelkedni.

Fehérborosabb nemzet

Az AKI adatai szerint előretört a fehérborok eladása: 24 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, míg a vörös és rozé borok értékesítése 1 százalékkal mérséklődött. A fehérborok terén az oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott borok voltak a kelendőbbek - 46 százalékkal több fogyott belőlük -, míg a vörös és roséborok visszaesésében épp a „minőségi” borok visszaesését tapasztalták a jelentés készítői, a 41 810 hektoliteres értékesítés több, mint 28 százalékos visszaesést jelent. A „kommerszebb” vörös és rozé borok ugyanakkor csaknem 19 százalékos értékesítés-bővülést tudtak felmutatni, míg a fehérboroknál 15 százalékkal nőtt az értékesítés.

Csökkenő árszint

Ami az árakat illeti: 2013. első félévében a belföldön termelt borok feldolgozói értékesítési ára 6 százalékkal csökkent, ezen belül a vörös és rozé borok ára 8, míg a fehérboroké 4 százalékkal esett – ugyanakkor az ár minden szegmensben meghaladta a 2012-es szintet. A vörös és rosé szegmensben az átlagár 23 851 forint volt hektoliterenként 2014. I. félévében, míg a fehérboroknál 22 702 forintos átlagár alakult ki. A minőségi boroknál az átlagár 3,3 százalékkal 30 122 forintra emelkedett, a földrajzi jelzés nélküli boroknál 6,4 százalékkal 23 223 forintra csökkent az átlagár.

Ami érdekes, hogy a jobban keresett földrajzi jelzéssel ellátott fehérborok ára csaknem 7 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbi szinthez képest, míg a minőségi vörösboroknál a második negyedévben a csökkenő kereslet már a 2013-as szint alá vitte az átlagárakat. A földrajzi jelzés nélküli fehérborok átlagára 13 százalékkal, vörös és rozé borok ára 9 százalékkal esett az AKI adatsora szerint.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG