4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A készpénz az az ajándék, amelynek a legtöbben örülnének karácsonyra, de a többség várhatóan szépségápolási terméket kap majd – derül ki a CIB Bank megbízásából készült reprezentatív kutatásból.

Ma már a boríték sem sértő ajándék, a magyarok – főleg a fiatalok – leginkább készpénznek örülnének karácsonyi ajándékként – derül ki abból a reprezentatív felmérésből, amelyet az NRC készített a CIB Bank megbízásából.

A kutatás eredménye szerint a top három leginkább vágyott ajándék a készpénz (25 százalék), a kézzel készített személyes ajándék (18 százalék) és az élményajándék – legyen szó például utazásról vagy koncertjegyről (17 százalék).

Népszerűek még a könyvek, CD-k, DVD-k, ruházati cikkek és az okostelefonok is, amelyek 13 és 16 százalék közötti eredményt értek el, a számítógép, laptop, illetve az óra és ékszer pedig a válaszadók 10 százalékánál került a három leginkább vágyott ajándék közé.

Nem biztos azonban, hogy mindenki megkapja majd az áhított ajándékot, az adni tervezett ajándéktárgyak összetétele ugyanis némileg eltér a vágyottaktól: ezek esetében a legtöbb válaszadónál a szépségápolási cikkek szerepelnek a hármas listán, 22 százalékos aránnyal – feltehetően azért, mert a többség úgy véli, hogy nehéz egy ilyen ajándékkal melléfogni.

A kézzel készített tárgyakra vágyók vágya teljesülhet a legnagyobb valószínűséggel, ugyanis 13 százalék tervezi ilyennel meglepni szeretteit. Emellett sokan – 10 és 18 százalék közötti aránnyal – ruhaneműt, könyvet, CD-t, DVD-t, vagy játékot ajándékoznak karácsonykor, készpénzt mindössze 8 százalék, élményajándékot pedig 6 százalék tervez adni.

Otthon ünnepel a többség

A karácsony legfontosabb része viszont egyértelműen a családi együttlét. A válaszadók négyötöde úgy véli, hogy ez az igazán jó karácsony feltétele, így az ünnepek idén is ennek megfelelően telnek majd. A karácsonyt a felnőtt lakosság közel kilenctizede otthon (is) tölti, pihenéssel és készülődéssel, de viszonylag sokan látogatják meg távolabbi rokonaikat ezekben a napokban: a válaszadók 37 százaléka nyilatkozott így. A családnak idén is fontos szerep jut: a magyarok 54 százaléka szűk családi körben – házastársával, gyermekével – képzeli el a Szentestét, de tízből négyen távolabbi hozzátartozójuk társaságát (is) élvezhetik, egyedül mindössze a válaszadók 7 százaléka marad december 24-én.

Ragaszkodik a magyar lakosság a hagyományos ünnepi képhez is: tízből hatan állítják, nincs igazi karácsony karácsonyfa nélkül, a megkérdezettek 44 százaléka szerint pedig a fehér karácsony az igazi. A válaszadók 29 százaléka szerint a megszokott karácsonyi menü is kell, amelynek idén a bejgli lesz a főszereplője – minden második (55 százaléknyi) válaszadó tervezi, hogy ez a karácsonyi finomság is az ünnepi asztalra kerül.

Átlagosan negyvenezer forint jut a kiadásokra

A kutatás eredményei szerint a felnőtt lakosság fele 25 ezer forintnál kevesebbet költ el a karácsonyi ünnepkörhöz kapcsolódóan, míg további 24 százalék 25 ezer és 50 ezer forint között áldoz erre a célra. 75 ezer forint felett ugyanakkor már csak a magyarok 13 százaléka költ a karácsonyi ünnep kapcsán, így átlagban nem egészen 40 ezer forintot tesz ki a válaszok alapján kalkulált átlagos költség.

Az ajándékok vásárlásánál a legtöbb vásárló hipermarketeket is felkeres – 77 százalékuk nyilatkozott így – de bevásárlóközpontok üzleteiben (67 százalék), diszkontáruházban (54 százalék), karácsonyi vásárban (50 százalék) és interneten keresztül (49 százalék) is sokan tervezik az ajándékok beszerzését.

Időben igyekszünk felkészülni

A kutatás eredményeinek tanúsága szerint a magyar lakosság többsége időben elkezdi az ünnepi készülődést. A válaszadók 41 százaléka már december előtt hozzálát a karácsonyhoz kapcsolódó teendőihez, és csak 11 százalékuk mondta azt, hogy az utolsó napokig halogatja a felkészülést: igaz, 16 százalék viszont azt állította, hogy egyáltalán nem is készül a karácsonyra.

Ami a felmerülő költségek forrásait illeti: a válaszadók háromnegyede az aktuális havi jövedelmét is igénybe veszi karácsony előtt, ám 22 százalék a félretett pénzéből is gazdálkodik. A hitelt ugyanakkor csak a megkérdezettek négy százaléka említette meg a források között – ők jellemzően hitelkártyájukat vagy folyószámla-hitelkeretüket veszik igénybe a karácsonyi vásárláskor, átlagosan 25 000 forintértékben. Figyelemreméltó ugyanakkor, hogy a magyar lakosság 20 százaléka kifejezetten a karácsonyi ünnepre is szokott takarékoskodni, és ezeknek a válaszadóknak túlnyomó többsége – 85 százaléka – már legkésőbb októberben félretesz erre a célra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG