5p
13. születésnapra történelmi rekord jár: sosem került még olyan sokba a nagybevásárlás, mint azt a Privátbankár.hu Árkosár-felmérésének februári eredményei mutatják. Hajszál híján 21 ezer forint lett a bevásárlás átlagos végösszege, miközben az is kiderült: a párizsi már egyáltalán nem egy olcsó felvágott, de talán már tetőzik a sertéshús áremelkedése - miközben mindent eláraszt a szerelem.

13. születésnapjához érkezett a Privátbankár.hu Árkosár-felmérése. 2007 februárjában publikáltuk az első eredményeit annak a sorozatnak, amelynek keretében havi rendszerességgel járunk végig 3 hazai hipermarketet, hogy megvizsgáljuk, hogyan alakult 30 élelmiszerből álló minta-kosarunk ellenértéke. Ez idő alatt a módszertan és a vizsgált termékek köre is változatlan maradt, a szereplők körében volt némi változás: a Cora kivonulása után az Interspart vettük be a felmérésbe, így a mostani trió adatait 2012 szeptemberéig visszamenőleg vizsgálhatjuk, míg 13 évre visszamenő adatsorunk a Tesco és az Auchan árszínvonalát mutatja be. A 30 termék pontos listáját a felmérés tisztasága érdekében továbbra sem tesszük közzé, de jól leképezi egy átlagos család átlagos havi nagybevásárlását.

A jubileumi, egyébként 157. epizód inkább nekünk ünnepi, mint a vásárlóknak: történelmi csúcsra emelkedtek ugyanis az árak. Bár az éves áremelkedés tempója valamelyest lassult az előző hónaphoz képest, még sosem kellett ennyi pénzt a kasszánál hagynunk, amióta a felmérést publikáljuk.

Az Auchan, az Interspar és a Tesco egy-egy egységét február 10-én jártuk végig. A hangulat ennek megfelelően már Valentin-napi, plüssállatos-csokiszíves-pezsgős tematikus blokkok várják a vásárlókat - erről a szokásos cikk végi Havi legolcsóbbak rovatban külön is megemlékezünk. A Tescóban egyébként még I love you feliratos-szívecskés almát is árulnak:

A szerelmes kedvet elronthatja, hogy mindhárom áruház emelte az árait - mind az előző hónaphoz, mind pedig tavaly februárhoz képest.

A legtöbbet most az Interspar emelt, így ők az élről a harmadik helyre csúsztak vissza, a kosárérték bőven 21 ezer forint fölé került. Az élen most a Tesco áll, szorosan követi őket az Auchan.

Az előző hónaphoz képest 2,3 százalékot emelt átlagosan a három áruház az élelmiszerárakon. Az éves áremelkedés mértéke (az előző havi 3,5 százalék után) februárban 3,4 százalék lett.

A három áruház átlaga már csak 21 forinttal van 21 ezer forint alatt - a 20 979 forintos átlagos végösszeg történelmi csúcsot jelent. A különbség továbbra sem jelentős az egyes áruházak között, kicsi a szórás - mindössze 675 forint. Olyan nagyot akkor sem tudnánk spórolni, ha mindent ott vennénk meg, ahol a legolcsóbban adják: ez esetben 19 775 forint lenne a vásárlás végösszege. Az alig 1200 forintos spóroláshoz pedig három helyre kellene ellátogatnunk, ami hamar elvenné a minimális árelőnyt is.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult? - Luxus lesz a párizsi, olcsóbb a csirke

Az előző hónaphoz képest nagyot drágult a tej, a sajt és a narancslé, mindhárom termék 14 százalékkal kerül többe. 19 százalékkal olcsóbb lett viszont az alma, 13-mal a csirkemellfilé és a liszt, 10-zel a kávé és a tea, mint januárban.

Sertéshús-ár: ennél már nem lesz rosszabb?

Az előző hónapban és most is megnéztük, hol és mennyiért szerezhetünk be legolcsóbban sertéscombot. A hús kilója 1549 forint volt az Auchanban és a Tescóban is, 1699 az Intersparban - fillérre pontosan ugyanennyiért adták mindhárom helyen egy hónappal ezelőtt, a helyzet tehát ezen a fronton legalábbis stagnál.

Egy év alatt a legnagyobb mértékben a sertéspárizsi drágult - több cikkben is beszámoltunk róla, hogy a sertésinfluenza felborította a sertéshús piacát, az árak az egekben, ami a csemegepultokban is meglátszik. Közel 40 (!) százalékkal drágább most a sertéspárizsi, mint tavaly februárban, már rég nem számít olcsó felvágottnak - kilónként jó 2100-2200 forintot elkérnek érte. 26 százalékkal drágult egy év alatt a rizs, 20 fölött a tojás, a sajt és egyes üdítők. 10 százalékot meghaladó éves áremelést mértünk a cukornál, a száraztésztánál és a tejfölnél, de dübörög a kenyéráremelés is, egy év alatt 14 százalékkal került nagyobb szám az árcímkére. Jelentősebb, 10 százalékot meghaladó éves árcsökkenést csak a margarinnál, a csirkemellnél és a kávénál mértünk.

Január 15-től a csomagolatlan sertéshúsokra nem csak ki kell írni a termék származását, hanem a nagyobb boltokban, a hipermarketek húspultjaiban még nemzeti színű zászlókat is ki kell tenni a szöveg mellé - az Auchanban és a többi hipermarketben is teljesítették a kormány óhaját. Fotó: Privátbankár

Havi legolcsóbbak: mennyibe kerül egy spórolós Valentin-nap?

Ebben a rovatban márkára és minőségre való tekintet nélkül szoktunk 3 élelmiszert megvizsgálni - egész pontosan azt, hogy ha tényleg csak az olcsóság az egyetlen szempont a választásnál, akkor hol érdemes beszereznünk a termékeket. Ezúttal a low-cost Valentin-nap kellékeit jártuk körül.

Tematikus Valentin-sziget a Tescóban. Fotó: Privátbankár

Egy üveg pezsgőt akár 599 forintért is beszerezhetünk - ennyiért az Auchanban Rex Danubius márkájút adnak. 699-ért a Tescóban König, az Intersparban Burg pezsgőt tudunk venni.

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>>

Epret a legolcsóbban a Tescóban találtunk, kilónként 1997 forintért, természetesen szív alakú matricával díszített dobozban, egyenesen Spanyolországból. Az Auchanban 2169 forintért adták a spanyol eper kilóját, az Intersparban viszont nem árultak ottjártunkkor epret.

Tejszínhabot (vagy legalábbis növényi hozzávalókkal is felütött habot) 295 forintért találtunk a legolcsóbban (Auchan, Tuti Tipp); 299-ért Creamfields-et árul a Tesco, míg az Interspar legolcsóbb versenyzője 419-ért a Topping Star.

A KSH a legfrissebb, januárra vonatkozó inflációs statisztikáit csütörtökön teszi közzé.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG