Ha van olyan telekommunikációs szolgáltatás, amelyre ráférne már egy nagyobb átalakítás, az az SMS. Jöhettek okostelefonok, tabletek, jöhettek chatszolgáltatások az SMS maradt a régi - a fiatalok lelkében pedig maximum az a dolog, amit minden szilveszterkor és karácsonykor kötelezően használni kell. Még 2015 végén számoltunk be arról, hogy egyedül ezekben az időszakokban ugrik meg az ilyen típusú üzenetküldések száma, egyébként viszont évről évre kevesebb üzenetet küldünk.
Érthető is, hiszen az üzeneteink ma már megtelnek emoji ikonokkal, képekkel, videóval, hanggal, ezeket a felhasználói igényeket pedig nem elégíti ki a több mint tíz éve csatasorba állított technológia.
Reform
Itt jön be a képbe a Google, amely úgy döntött most, hogy megreformálja ezt a mobilszolgáltatóktól függő modellt, így a mobilunkra hamarosan már a Rich Communications Service (RCS) kerülhet. A Google-nek ugyanis sikerült megegyeznie több telekommunikációs óriással az új platform implementálásáról az Android-alapú telefonokon - ezt tegnap jelentette be az Mobiloperátorok Nemzetközi Konzorciuma, amely közel 800 mobilszolgáltatót foglal magában világszerte.
Ezzel a készülékek képesek lesznek nagyfelbontású képeket, hangokat küldeni, csoportos beszélgetéseket intézni és videokonferenciát tartani. A Google pedig engedné az operátoroknak, hogy milyen módon juttassák el az üzenetet egyik felhasználótól a másikig, akár az interneten keresztül, akár a mobilhálózaton, ha a fogadó fél nincs online, továbbá a felhasználónak nem kell azon aggódnia, hogy vajon a másik is használja-e az applikációt.
Árnyékháború
A Google ezzel kőkeményen beleállt chat-háborúba: azon már senki sem lepődik meg, hogy időnk jelentős részét töltjük az okostelefonunk nyomkodásával. Ebből az időből azonban rengeteg telik pötyögéssel az üzenetküldő alkalmazásokban, ami egyre növekvő és lojális fehasználóbázist jelent az alkalmazások fejlesztőinek. A WhatsApp, Snapchat, Facebook Message, WeChat, Viber, QQ Messenger és az iMessage a legnagyobb versenyzők az üzenetküldések háborújában, ebből pedig a Facebook kapja a legnagyobb szeletet, övé ugyanis a WhatsApp és a saját névvel fémjelzett üzenetküldő, összesen közel kétmilliárd ember használja a szolgáltatásaikat.
Ebből akar most az RCS-sel egy nagyobb rész magának a Google a saját, előre telepített platformmal, ami valóban megváltoztathatja a felhasználókért folytatott harc kimenetelét, ha minden Androidos készüléken (a világ összes okostelefonjának 80 százaléka) elérhetővé válik gyárilag. A szolgáltatóknak szintén megéri beállni a Google mellé, hiszen az SMS-ek visszaesése komoly pénzkiesést is jelent, viszont ezzel a húzással felzárkózhatnak a techcégek mellé.