3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ki ne talált volna már a postaládájában különböző termékbemutatókra invitáló meghívást, mely azt ígérte, hogy igen kedvező áron vásárolhatunk, vagy akár csábító ajándékokhoz is jutunk? Sokakat hívnak telefonon egészségi állapot felméréssel egybekötött rendezvényekre, ahol természetesen egy fantasztikus termék kerül bemutatásra, kihagyhatatlan kedvezmények és ajándékok megszerzésének ígéretével.

Ezeknek az ajánlatoknak elsődleges címzettjei az ún. „60+ korosztályhoz” tartozó fogyasztók, akiknek egy-egy ilyen termékbemutatón történő részvétel nem csak a vásárlás lehetőségét, hanem kellemes időtöltést és ismerőseikkel, hasonló problémával, gondokkal küzdő idősebb személyekkel történő találkozási lehetőségét is nyújtja – írja tájékoztatójában a Gazdasági Versenyhivatal.

Nem lehet bejelentés nélkül termékbemutatózni

Az elmúlt évtizedben durván megszaporodott azon vállalkozások száma, akik úgynevezett üzleten kívüli értékesítéssel és ezen belül termékbemutatók szervezésével és lebonyolításával foglalkoznak.

A 210/2009. (IX. 29.) kormányrendelet értelmében minden olyan utazás vagy rendezvény helyét és időpontját be kell jelenteni az illetékes jegyzőnek, amely termékek forgalmazása céljából kerül megtartásra.

A bejelentést a bemutató előtt legkésőbb tizenöt nappal előtte kell megtenni, a jegyző pedig ezt továbbítja haladéktalanul, de legkésőbb három napon belül a rendezvény helye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségnek.

Kiszolgáltatott fogyasztók

A bemutatók során általában egészséggel kapcsolatos szolgáltatások és termékek kerülnek ismertetésre. Mivel a résztvevők többsége valamilyen egészségügyi problémával küzdő idős személy, akinek esetlegesen családtagjai is valamilyen egészségügyi kezelésre szorulnak , így fokozottabban nyitottak az ilyen jellegű ajánlatokra, és az e területen megjelenő új termékekre vagy gyógyszereket helyettesítő alternatív megoldásokra.

A rendezvény során bemutatott termékek az elhangzó tájékoztatás szerint jelentős árkedvezménnyel vásárolhatók meg. Az ajánlott ár először nagyon borsos, de aztán különböző kedvezményeket lehet kapni, sőt sorsolással is nyerhet a résztvevő levásárolható kedvezményt, melynek mértéke sok esetben a termék eredetileg hirdetett vételárának 70-80 százalékát is eléri. Az árkedvezményen kívül a vásárlók még ingyenesnek mondott ajándékot (edénykészlet, óra, stb.) is kaphatnak.

Ne dőljenek be a szakkifejezéseknek!

A termékbemutatók során előfordul az is, hogy az üzletkötő olyan hitelesnek tűnik, mivel szakszerű kifejezéseket használ, hogy azt képzetet keltik a fogyasztókban, hogy az üzletkötő egészségügyi végzettséggel rendelkező személy (pl. orvos). A GVH javasolja, hogy a vásárlás folyamata során ne habozzon rákérdezni – amennyiben kérdés vagy kétely merül fel – a termékbemutatót tartó személy végzettségére, képzettségére, illetve annak igazolására.

Nem szabad semmit elsietni

Nem ritka, hogy az áruvásárlási szerződés a helyszínen azonnal aláírásra kerül a fogyasztó részéről. A fogyasztók számára az üzletkötők hangsúlyozzák az ajánlatok egyszeri, egyedi és igen kedvező jellegét, így a fogyasztók a szerződést és a kapcsolódó általános szerződési feltételeket nem olvassák át, azok megértésére, értelmezésére így nincs lehetőség.

A Versenyhivatal javasolja, hogy gondolja át anyagi helyzetét és hagyjon időt arra, hogy az ajánlatot alaposan átgondolja, valamint mérlegelje azt, hogy milyen anyagi következményeket és kötelezettséget von maga után egy ilyen szerződés megkötése.

A cikk hamarosan megjelenő következő részében kiderül, hogy milyen jogai vannak a fogyasztónak a szerződés megkötése után!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG