2p
Hatósági együttműködéssel rengeteg csodát ígérő terméket szűrtek ki a webshopokból.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Nébih közös tájékoztatása szerint az elmúlt időszakban több mint 1200 e-kereskedelmi vállalkozást vizsgáltak, köztük az úgynevezett csodát ígérő termékeket forgalmazókat is. A vizsgálat során elsősorban az interneten kapható, látványos fiatalodást, gyors fogyást vagy az egészségi állapot javulását ígérő termékeket vizsgálták, ezek a csodaszerek azonban az egészségre nézve kockázattal járhatnak, tudta meg a Privátbankár.hu.

Az ellenőrzések során több mint 60 ezer doboz étrend-kiegészítőt, többek között potencianövelőt, porcerősítőt, hajhullás elleni és zsírégető szert vont ki a forgalomból a Nébih, megközelítőleg 668 millió forint értékben, mondta el a vizsgálat kapcsán Bognár Lajos országos főállatorvos. Az ITM internet laboratóriuma próbavásárlásokat is végzett, melyek nyomán az OGYÉI megállapította, hogy a beszerzett gyógyhatást ígérő termékek egyikében sincs gyógyszerhatóanyag. Az orvostechnikai eszközök esetében pedig a forgalmazásra irányadó előírások nem teljesültek, ezért az OGYÉI megkezdte azok forgalomból való kivonását.

Ne ülj fel a hitetgetésnek!

A későbbi problémák elkerülése érdekében javasolt a vásárlás előtti alapos körültekintés – a jogszerűen működő webáruházak ugyanis széleskörűen tájékoztatnak a fogyasztói jogokról, szállítási és fizetési tudnivalókról, a vásárlás utáni elállási lehetőségekről. Ráadásul ezek betartását a fogyasztóvédelmi hatóság rendszeresen ellenőrzi.

Ezzel szemben a csodát ígérő honlapok telefonszámon kívül más elérhetőséget jellemzően nem tartalmaznak, szinte semmilyen információ nem található a vállalkozásról, a vásárlástól való elállási lehetőség nem biztosított. Ezek a körülmények gyanút kelthetnek és figyelmeztethetnek arra, hogy ne higgyünk a valótlan állításoknak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG