Idén is kiemelten ellenőrzi a virtuális áruházakat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH), ugyanakkor az internetes kereskedelemben talált sok szabálytalanság miatt az is fontos, hogy a fogyasztók tudatosabban vásároljanak - hívta fel a figyelmet a hatóság a Magyar Idők hétfői számában.
Apró trükkök, de van ellenszer
A hatóság tavaly az általuk vizsgált webáruházak 88 százalékánál bukkant valamilyen szabálytalanságra, amelyből kára származhatott a vásárlóknak. Ezek közé tartozik például, hogy a kereskedő titkolja kilétét, kizárólag előre fizetés esetén küldi el a terméket, vagy tévesen tünteti fel az árakat.
Az NFH tájékoztatása szerint a fogyasztó a vásárlás előtt több ponton is tájékozódhat. Például már az internetes oldal felkeresésekor kiderülhet, hogy tisztességes-e a vállalkozás, mivel a webáruház üzemeltetői kötelesek feltüntetni adataikat, ennek híján felmerülhet, hogy szabálytalanul működik a társaság. Az általános szerződési feltételekből pedig kiderülnek többek között a szállítás és fizetés részletei, valamint az elállási joggal, jótállással, illetve szavatossággal kapcsolatos információk.
Ha felmerül a gyanú, hogy a webáruház nem jól tüntette fel az árakat, vagy nem tájékoztatott megfelelően, a fogyasztó a lakóhelye szerinti illetékes kormányhivatalhoz, a vásárlást követően felmerülő problémákkal kapcsolatban, illetve minden szerződéssel kapcsolatos jogvitában pedig a békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhat.