3p
Az ünnepnapok alapvetően befolyásolják a fogyasztási szokásainkat, a húsvét pedig - sajnos - az évek alatt nem lett sokkal olcsóbb. A boltokat ilyenkor megrohamozzák a vásárlók, a kosarak megtelnek zöldségekkel, sonkával, tojással és persze némi csokoládéval. Hogy változtak az árak, és hogyan befolyásolja ez a vásárlási szokásokat? Összegyűjtöttünk mindent, ami a húsvéti menüt érintheti.

A tavaszi ünnephez kapcsolódó termékek listáját mi is górcső alá vettük a Privátbankár legfrissebb Árkosár felmérésében, a Központi Statisztikai Hivatal felmérése most megerősítette a mi tapasztalatainkat: évről-évre valóban drágább lesz a húsvéti ünnep. A boltok már letudták a roham egy részét, igaz, a kereskedelemben dolgozók számára a holnapi szombat már nem szünnap, így holnap jöhet még egy hullám az üzletekben. De mit vásárolunk és mennyiért?

A KSH felmérése szerint tavaly márciusban – akkor ekkorra esett a húsvét – a háztartások egy főre jutó fogyasztási kiadása 74,9 ezer forintot tett ki összesen, ebből a legnagyobb arányban (27,4 százalékban) élelmiszerekre és alkoholmentes italokra költött a lakosság. Ez nem csak a húsvéti menüt takarja, persze, hanem az egész havi fogyasztást, de az ünnepek alapvetően meghatározták, mit is vettünk. A kereslet ráadásul akkora a termékekre, hogy idén jelentős importra volt szükség sonkából és tojásból, erről korábban itt írtunk bővebben.

Terülj-terülj, asztalkám

Az élelmiszerek közül sonkára és szalámira adta ki a legtöbbet a lakosság, erre fejenként 1209 forintot költöttünk, ami mintegy harmadával haladta meg az év átlagos havi értékét, mértékét tekintve pedig fejenként 0,7 kilót ettünk meg belőlük – másfélszeresét az éves átlagnak. Tojásból is húsvét környékén vásárolunk a legtöbbet, az egy főre jutó fogyasztás volumene 2016 márciusában közel negyedével, 23,4 százalékkal volt magasabb, ez fejenként leosztva 15 tojást jelentett csak tavaly márciusban.

Persze, a húsvét elképzelhetetlen csokoládé nélkül, erre átlagosan 796 forintot költöttünk egy évvel ezelőtt, ami 76,1 százalékkal haladta meg egy átlagos hónap fogyasztását a vizsgált évben. Az alkoholos italokra kiadott összeg is emelkedik az ünnepnapok közeledtével, erre 990 forintot fordítottak a háztartások fejenként. Az édesiparnak egyébként a húsvét jelenti az egyik legfontosabb szezont, ahol úgy tűnik, bár már a minőségi termékeket keressük, ezzel párhuzamosan kevesebbet költünk édességre, ennek okairól itt írtunk a Privátbankár.hu-n. >>>

Itt az új szabályozás: te rendesen megnézed az árcímkét?

Lassan 5 éve nem hajlandóak átállni a magyar vásárlók: továbbra is darabra vásároljuk a tojást, nem pedig a kilónkénti árat nézzük a vásárlásnál. Három hete változtattak az árcímkéken, hátha jobban feltűnik, hogy az olcsóbb néha drágább - megnéztük, betartják-e az áruházak az intézkedést, és mennyibe kerül igazából a legolcsóbb tojás a hipermarketekben. A cikk folytatásáért kattints ide! >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG