4p
Az év eleji nagy árrobanás után konszolidálódik a helyzet a hazai hipermarketekben, de azért így is jóval drágábban tudjuk elintézni a családi nagybevásárlást, mint egy évvel ezelőtt. A három hazai hipermarket versenyében változás történt az élen, nagyot drágult a banán és az alma, sokkal olcsóbb lett viszont a cukor - itt a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés.

Az év eleji kiugró áremelkedés óta második hónapja csorog lassan lefelé a nagybevásárlás ára a hazai hipermarketekben - éves összehasonlításban persze ezúttal is drágulást mértünk. Március 5-én jártuk végig három hazai hipermarket-lánc egy-egy egységét, és megvizsgáltuk, hogyan változott 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára - ahogy több mint 11 éve minden hónapban, ezúttal is megnéztük, egy átlagos családi nagybevásárlás mennyibe kerül a legnagyobb üzletekben.

Az Auchan, az Interspar és a Tesco közül csak a legutóbbi engedett áraiból az előző hónaphoz képest: nem is olyan keveset, 3 százalékkal lett alacsonyabb a számla végösszege. Bár az Auchanban csak 0,6 százalékkal emelkedett egy hónap alatt a kosár ellenértéke, így is megtörtént a helycsere az élen: a Tescóban kellett a legkevesebbet fizetnünk ugyanazért a kosárért. Az Interspar az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal emelte az árat; átlagosan 0,3 százalékkal, 65 forinttal ereszkedett lejjebb a Privátbankár Árkosár értéke.

Egy év alatt viszont ismét szép áremelkedést látunk - igaz, a 3,4 százalékos drágulás elmarad az év első két hónapjának értékétől.

A legnagyobbat az Auchan emelt tavalyhoz képest, bő 7 százalékot, a Tesco beérte 0,7 százalékkal, az Intersparban pedig 2,5 százalékkal ugrottak az árak 12 hónap alatt. A három áruház átlaga 19 602 forint lett.

Persze ennél olcsóbban is bevásárolhatunk a hiperekben: ehhez azonban az kell, hogy mindent ott vegyünk meg, ahol a legolcsóbban adják. Így 18 157 forintból úsznánk meg a cechet, ehhez azonban tripla létszámú bevásárlócsapat vagy tripla utazgatás kell, ami azért sokat elvesz a megnyert előnyből.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Egy hónap alatt, februárhoz képest a cukor és a narancslé ára csökkent nagyobb mértékben (18%). Több mint 20 százalékkal drágult viszont az alma, 10 százalékot meghaladó mértékben emelkedett a liszt, a májas, egyes tömény szeszesitalok és szénsavas üdítők ára.

Egy év alatt szintén a cukor ára csökkent nagyot, majdnem 30 százalékot, de a krumpli is olcsóbb negyedével, mint tavaly márciusban. 40 százalékkal drágább viszont a banán, közel 30 százalékkal pedig az alma, a tojás, a májas, mint tavaly. 10 százalék fölötti mértékben drágult a csirkemell, a tészta és a lisz is egy év alatt.

Havi legolcsóbbak

Két ünnep is közeleg: március 15-én az 1848–49-es forradalom és szabadságharc kezdetére emlékezünk, a hó végén pedig nagypéntekkel indul a húsvéti hosszú hétvége.

Ami március 15-ét illeti: van egy régi vicc, miszerint 1848. március 16-án Petőfi Sándort a Pilvaxban megkérdezi a pincér, hogy hozhat-e egy Unicumot, mire a kissé másnapos Petőfi úgy válaszol: Isten ments, lám tegnap is mi lett belőle. Bár a vicc sajnos fikción alapul (bár már létezett a Zwack és Társa, az Unicumot csak évtizedekkel később jegyeztették be), azért megnéztük, hol adják most legolcsóbban a "gömbszörpöt". Az Auchanban és az Intersparban literjéért 6449 forintot kértek, a Tescóban viszon akciós, 5641 forintért is hozzájuthatunk egy liternyi Unicumhoz.

Amit viszont biztosan ihattak a Pilvaxban Petőfiék, az a kávé: ebből a legolcsóbbat most az Interspar kínálja, a sajátmárkás és a Bravos is kilónként 1499 forintért volt a polcokon. Az Auchan sajátmárkása 1556 forint volt kilónként, a Tescóban a Bravos volt a legolcsóbb 1676 forintos kilónkénti áron.

A húsvéti vásár nagy meglepetésünkre még nem kezdődött el mindenhol: az általunk meglátogatott Tescóban március 5-én még nem fogadta vákuumfóliás sonkahegy és csokinyúl-csokitojás-áradat a betoppanókat. Így az Auchan és az Interspar kínálatát böngésztük végig csokitojás-ügyben: az Auchanban a Vadász volt a legolcsóbb (4950 forint/kiló, 99 forint/darab), az Intersparban pedig a 69 forintos csokitojás kilónkénti ára 6571 forint volt.

A Nébih nemrég két tucat búzalisztet vizsgált meg, voltak köztük problémásak is (itt írtunk a vizsgálati eredményekről >>), mi most márkára-minőségre való tekintet nélkül megnéztük, hol lehet a legolcsóbbat kapni. Ebben szinte sajátmárkás holtverseny lett: az Auchan Tuti Tippje és a Tesco gazdaságosa is 98 forintba került kilónként, míg az Interspar S-Budget lisztje 99 forintért volt elérhető.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG