4p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Az év eleji nagy árrobanás után konszolidálódik a helyzet a hazai hipermarketekben, de azért így is jóval drágábban tudjuk elintézni a családi nagybevásárlást, mint egy évvel ezelőtt. A három hazai hipermarket versenyében változás történt az élen, nagyot drágult a banán és az alma, sokkal olcsóbb lett viszont a cukor - itt a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés.

Az év eleji kiugró áremelkedés óta második hónapja csorog lassan lefelé a nagybevásárlás ára a hazai hipermarketekben - éves összehasonlításban persze ezúttal is drágulást mértünk. Március 5-én jártuk végig három hazai hipermarket-lánc egy-egy egységét, és megvizsgáltuk, hogyan változott 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára - ahogy több mint 11 éve minden hónapban, ezúttal is megnéztük, egy átlagos családi nagybevásárlás mennyibe kerül a legnagyobb üzletekben.

Az Auchan, az Interspar és a Tesco közül csak a legutóbbi engedett áraiból az előző hónaphoz képest: nem is olyan keveset, 3 százalékkal lett alacsonyabb a számla végösszege. Bár az Auchanban csak 0,6 százalékkal emelkedett egy hónap alatt a kosár ellenértéke, így is megtörtént a helycsere az élen: a Tescóban kellett a legkevesebbet fizetnünk ugyanazért a kosárért. Az Interspar az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal emelte az árat; átlagosan 0,3 százalékkal, 65 forinttal ereszkedett lejjebb a Privátbankár Árkosár értéke.

Egy év alatt viszont ismét szép áremelkedést látunk - igaz, a 3,4 százalékos drágulás elmarad az év első két hónapjának értékétől.

A legnagyobbat az Auchan emelt tavalyhoz képest, bő 7 százalékot, a Tesco beérte 0,7 százalékkal, az Intersparban pedig 2,5 százalékkal ugrottak az árak 12 hónap alatt. A három áruház átlaga 19 602 forint lett.

Persze ennél olcsóbban is bevásárolhatunk a hiperekben: ehhez azonban az kell, hogy mindent ott vegyünk meg, ahol a legolcsóbban adják. Így 18 157 forintból úsznánk meg a cechet, ehhez azonban tripla létszámú bevásárlócsapat vagy tripla utazgatás kell, ami azért sokat elvesz a megnyert előnyből.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Egy hónap alatt, februárhoz képest a cukor és a narancslé ára csökkent nagyobb mértékben (18%). Több mint 20 százalékkal drágult viszont az alma, 10 százalékot meghaladó mértékben emelkedett a liszt, a májas, egyes tömény szeszesitalok és szénsavas üdítők ára.

Egy év alatt szintén a cukor ára csökkent nagyot, majdnem 30 százalékot, de a krumpli is olcsóbb negyedével, mint tavaly márciusban. 40 százalékkal drágább viszont a banán, közel 30 százalékkal pedig az alma, a tojás, a májas, mint tavaly. 10 százalék fölötti mértékben drágult a csirkemell, a tészta és a lisz is egy év alatt.

Havi legolcsóbbak

Két ünnep is közeleg: március 15-én az 1848–49-es forradalom és szabadságharc kezdetére emlékezünk, a hó végén pedig nagypéntekkel indul a húsvéti hosszú hétvége.

Ami március 15-ét illeti: van egy régi vicc, miszerint 1848. március 16-án Petőfi Sándort a Pilvaxban megkérdezi a pincér, hogy hozhat-e egy Unicumot, mire a kissé másnapos Petőfi úgy válaszol: Isten ments, lám tegnap is mi lett belőle. Bár a vicc sajnos fikción alapul (bár már létezett a Zwack és Társa, az Unicumot csak évtizedekkel később jegyeztették be), azért megnéztük, hol adják most legolcsóbban a "gömbszörpöt". Az Auchanban és az Intersparban literjéért 6449 forintot kértek, a Tescóban viszon akciós, 5641 forintért is hozzájuthatunk egy liternyi Unicumhoz.

Amit viszont biztosan ihattak a Pilvaxban Petőfiék, az a kávé: ebből a legolcsóbbat most az Interspar kínálja, a sajátmárkás és a Bravos is kilónként 1499 forintért volt a polcokon. Az Auchan sajátmárkása 1556 forint volt kilónként, a Tescóban a Bravos volt a legolcsóbb 1676 forintos kilónkénti áron.

A húsvéti vásár nagy meglepetésünkre még nem kezdődött el mindenhol: az általunk meglátogatott Tescóban március 5-én még nem fogadta vákuumfóliás sonkahegy és csokinyúl-csokitojás-áradat a betoppanókat. Így az Auchan és az Interspar kínálatát böngésztük végig csokitojás-ügyben: az Auchanban a Vadász volt a legolcsóbb (4950 forint/kiló, 99 forint/darab), az Intersparban pedig a 69 forintos csokitojás kilónkénti ára 6571 forint volt.

A Nébih nemrég két tucat búzalisztet vizsgált meg, voltak köztük problémásak is (itt írtunk a vizsgálati eredményekről >>), mi most márkára-minőségre való tekintet nélkül megnéztük, hol lehet a legolcsóbbat kapni. Ebben szinte sajátmárkás holtverseny lett: az Auchan Tuti Tippje és a Tesco gazdaságosa is 98 forintba került kilónként, míg az Interspar S-Budget lisztje 99 forintért volt elérhető.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Fordulat az Ikeánál, már látszik, mire számíthatnak a magyar vásárlók
Privátbankár.hu | 2024. március 16. 16:19
Az Ikea vissza akarja hozni az elmúlt évek drasztikus inflációja előtti időszakot, ez pedig az árak jelentős csökkentését helyenként akár a profit rovására is.
Vásárló Extrém ízeket kaphatnak a kenyerek
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 16. 11:36
A margetingguruk legújabb ötlete, hogy kézzelfoghatóvá, pontosabban ízlelhetővé teszik az emberi érzelmeket, amihez a mesterséges intelligenciát hívták segítségül. Kiderül, beveszik-e ezt az emberek.
Vásárló Hányszor kell mosni a paplant?
Buksza blog | 2024. március 15. 13:28
A matracokat kínáló cégek reklámszövege, hogy a termékeikben rejlik a zavaró álmok nélküli alvás titka. Kevesen tudják, hogy a jó matracnál egyszerűbben is tehetnek valamit a pihentetőbb alvásért.
Vásárló A „méret a lényeg” jegyében akar megújulni a Meki
Buksza blog | 2024. március 15. 10:21
Még az infláció megugrása előtt az embereknek több pénzük volt arra, hogy gyorséttermekben egyenek, és a McDonald’s azt vette a fejébe, hogy a jövőben visszatér ehhez.
Vásárló Teljes átalakulásról döntött a Decathlon, a magyar boltokat is érinti a lépés
Buksza blog | 2024. március 13. 12:39
Nagy lehetőségek nyíltak meg a francia Decathlon sportáruházlánc marketingesei előtt, a vállalat ugyanis a feje búbjától a talpáig átszabja imázsát azzal az ambícióval, hogy sportmárkává váljon.
Vásárló Az Aldi bátor lépésre készül, a jövőben összesen 800 üzletet nyitna az amerikai piacon
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 12. 16:29
A kiskereskedelem a fejlett országokban a legkeményebb versenypiacok közé tartozik, ám ezen belül vélhetően az Egyesült Államokban kell a legjobban megharcolni a vevőkért. Úgy tűnik, az Aldi nem riadt meg ettől.
Vásárló Környezetbarát megoldás a kellemetlen szagok megszüntetésére a lakásban
Márkázott tartalom | 2024. március 11. 17:47
Az ózon kitűnően alkalmas a szagok semlegesítésére, ezért az ózongenerátorok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Különösen olyan helyeken, ahol kiemelten fontos a kellemetlen szagok megszüntetése, a tiszta, friss környezet megteremtése.   
Vásárló Mosdószekrény-választás a praktikum és esztétikum jegyében
Márkázott tartalom | 2024. március 11. 13:57
A fürdőszoba egyik legpraktikusabb és legdominánsabb eleme a mosdószekrény. Sokan úgy vélik, hogy egyszerű kiválasztani azt az egyet, ami a fürdőhelyiségbe kerül, ez azonban nem feltétlenül van így, hiszen a széles körű választék könnyen bizonytalanná teheti a vásárlót.
Vásárló Megalapozottnak látszik a piros pont, amit a Tesco kapott
Buksza blog | 2024. március 11. 12:13
Növelni tudta piaci részesedését az Egyesült Királyságban a Tesco szakértők szerint annak köszönhetően, hogy tőzsdén jegyzett vállalatként jobb pénzügyi helyzetben van versenytársainál.
Vásárló Újabb forradalom indul az otthoni mosógépeknél, nyugdíjba mehetnek a kapszulák
Buksza blog | 2024. március 11. 10:33
Változást hoztak a mosásban a kapszulás mosószerek, amelyek célja a hagyományos mosószeres flakonok kiváltása volt kapszulákkal, ám úgy fest, egy évtizeddel megjelenésük után eljárt felettük az idő.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG