Negatív besorolásban maradt a BAA
A világ legnagyobb hitelminősítője két hónapja vette negatív előjelű minősítési vizsgálat alá a BAA tavaly már lerontott, jelenleg "A/A-1" szintű hosszú és rövid cégadósi osztályzatait, miután a spanyol szolgáltató és infrastrukturális csoport 8,7 milliárd font - részvényenként 8,10 font - értékű, készpénzes, ellenséges, vagyis a részvényesek közvetlen meggyőzését célzó, a vállalatvezetést megkerülő átvételi ajánlatot tett a brit cégre.
A brit sajtóban a napokban olyan értesülések jelentek meg, hogy a BAA vezetése összesen egymilliárd font tőkevisszatérítéssel jutalmazná a részvényesek hűségét a Ferrovial-ajánlat elvetése esetén. A BAA e sajtóértesülésekre reagálva, azokat pontosítva, a Londoni Értéktőzsdén bejelentette: valóban levelet készül küldeni a részvényeseknek, de abban nem egymilliárd, hanem 750 millió font visszatérítésre szóló ajánlat fog szerepelni. A részvényesi tőkevisszatérítés feltétele a Ferrovial-konzorcium által megtett, vagy "bármely más" átvételi ajánlat elvetése, áll a BAA londoni közleményében.
A részvényeseknek nemrégiben megküldött részletes elutasítási javaslat indoklása nagy terjedelemben ecseteli, hogy a BAA értékét és befektetői megtérülési kilátásait milyen mértékben növeli a Budapest Airport tavaly novemberi felvásárlása. A BAA 1,3 milliárd fontért - londoni iparági elemzők szerint világrekord áron - 75 százalék mínusz egy részvény érdekeltséget és 75 évi üzemeltetési jogot vásárolt a magyar repülőtér-üzemeltetőben.
Erős nyomás alatt az európai repterek