Az elektromos autók elterjedését a magas áron kívül az is gátolja, hogy nem túl messze lehet egy töltéssel eljutni, kevés a töltőállomás és sokáig tart a töltés. (Várhatóan 2024 körül azonban mindenképpen bekövetkezik az áttörés, erről itt írtunk.) Európai autógyárak egy csoportja most szövetséget készül kötni a töltés forradalmasítására.
A német közszolgálati Tagesschau.de tudósítása szerint a német Daimler, a BMW, a Volkswagen gyárak (az Audi és Porsche leányvállalatokkal), valamint az amerikai Ford szándéknyilatkozatot írtak alá egy közös vállalkozásról. Az első ütemben 2017-ben Európa legfontosabb közlekedési útvonalai mentén 400 elektromos töltőállomást állítanának fel. Majd 2020-ig több ezer töltőállomáshoz férhetnek hozzá a fogyasztók.
A öltőállomásokat az autópályákon és a legfontosabb összekötő utak mellett építenék fel, hogy az akkumulátorokkal működő elektromos autók sokkal nagyobb távolságokra is eljussanak. A kezdeményezés párhuzamos azzal, hogy Alexander Dobrindt német közlekedési miniszter 400 gyorstöltő állomás felszerelését tervezi autópálya-pihenőhelyeken. A német szövetségi állam 2020-ig 300 millió eurót szán a töltőhálózat javítására.
Az autógyárak ezzel a Tesla példáját követik, amely Európában már mintegy 744 töltőállomást üzemeltet mintegy 4700 férőhellyel, és eddig ingyen adta ügyfeleinek az áramot. (Ez jövőre az új ügyfelek számára megváltozik.) A német gyárak szövetsége nem tervezi az ingyenes tankolás bevezetését, az árakról azonban még nem tudtak nyilatkozni.
Az új töltőállomásokon a CSS-rendszerű csatlakozókat használják majd, 3500 kilowatt teljesítménnyel, és percek alatt 80 százalékra lehet majd feltölteni az akkumulátorokat – írják. Az otthoni töltés ezzel szemben 7-8 órán keresztül tart.
A német állam által néhány hónapja bevezetett 4000 eurós autónkénti támogatásra október végéig 5800 kérelem érkezett be – írják. A támogatás ellenére az elektromos autók terjedése lassan halad.
A német autóipart a dízelbotrány is felrázta, és egyre nagyobb hatótávolságú elektromos autókkal áll elő – írta a hír kapcsán a Süddeutsche Zeitung. Emlékeztetnek arra, hogy a Tesla állomásai csak 120 kilowatt teljesítménnyel töltenek, és fél óra alatt töltik meg 270 kilométeres távolságra elegendő energiával az akkumulátorokat.
A megbízható, ultragyors töltőállomás-hálózat fontos ahhoz, hogy az ügyfelek elfogadják és így az elektromos autó széles körben elterjedhessen – írják.