4p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Közeleg a karácsony, felpörög az áruházak forgalma, már itthon is van fekete péntek, indul a vásárlási szezon. Érdemes végiggondolni, hogy szabjunk limitet az elköltött pénzek, és arra is, hogy az áruházak hogy próbálnak meg velünk nem tervezett dolgokat megvetetni, anélkül, hogy tudatosulna bennünk.

 

A gondolatmenet nem légből kapott: Martin Lindstrom, egy marketing tanácsadó írt könyvet a témában, vagyis olyan valaki, aki nagyon otthon van a témában, hisz sokáig maga adott tanácsokat az üzleteknek. így hát meglehetősen autentikus a forrás.

 

Aranyszabályok

Lindstrom szerint van néhány aranyszabály, aminek nincs köze magukhoz az üzletekhez, hanem vásárlásra indulva általánosan célszerű megfogadni őket. Ezek közül az első: ne vigyük a gyereket magunkkal, mert jelenléte átlagosan 29 százalékkal növeli meg az általunk elköltött összeget. Második szabály: ne vigyük a partnerünket, mert ha így teszünk, 19 százalékkal költünk többet.

Harmadik szabály: ha nem muszáj, az üzletben ne vegyünk kosarat vagy bevásárlókocsit, mert azt sokkal könnyebben megtöltjük, mintha csak kezünkbe vesszük azt az egy-két darabot, amiért mentünk, ez átlagosan 8 százalékkal dobja meg a költésünk. Negyedik szabály: ha készpénzzel fizetünk, legyen nálunk nagy címletű bankjegy (forintban 20 ezres), mert a megfigyelések szerint nehezebben szánjuk rá magunkat annak felváltására. Ez utóbbi jelentősége persze csökken, mert egyre inkább kártyával vásárlunk.

Trükkök

Jóbarátként, közeli ismerősként kezelnek

Az eladó egy-egy terméknél biztat, hogy az ő rokona, barátja, akárkije is ilyet vett, és nagyon szereti, vegyük csak meg. Ha például egy ruhadarabról van szó, és attól tartunk, mosáskor összemegy, megnyugtatnak: az ő ismerősének sem ment össze.

Adnak egy hatalmas szatyrot, táskát

Ez jellegzetesen pl. az Ikeánál észlelhető, persze az a hatalmas kék zsák hasznos is lehet, amikor tényleg kell nekünk egy-két nehezebb vagy nagyobb darab, de egyébként arra ingerel, hogy megtöltsük.

A sok 9-es

Nálunk ez régen nem volt divat, de Amerikában a 40 az mindig is 39,99, esetleg 39,95 volt. Most már itthon is 9-es erdőbe akadunk, sőt a mi nominálisan túl nagy számokat használó valutánkkal ezt még jobban lehet alkalmazni, mert gyakoriak az 5 vagy akár 6 számjegyű árak is: 39 990 forint 40 ezer helyett, esetleg 119,990 forint 120 ezer helyett. A pszichológiai hatása óriási, ha direkt nem tudatosítjuk magunkban, hogy az bizony 40 vagy 120 ezer, tudat alatt úgy vesszük meg, mintha 30 vagy 110 volna.

Ingyenes szállítás

Ingyenes kiszállítást ígérnek egy bizonyos összegű vásárlás fölött. Ez értelemszerűen a webáruházakra jellemző, és elvileg lehetne is jogosultsága, miszerint kis értékkel nem szívesen bajlódnak. A lényeg azonban az, és így is számolják ki  a limitet, hogy  a vásárlót rávegyék, vegyen még, noha nem tervezte, hogy elérje az ingyen kiszállítási limitet, és úgy érezze, megspórolta a kiszállítási díjat. Igen, megspórolta, csak közben elszórt egy csomó pénzt, amit egyébként nem tett volna.

Pár cikk olcsón, beetetésnek

Jellegzetes megoldás, hogy az üzletek a bejáratnál, vagy más feltűnő helyen néhány nem nagy értékű árucikket kitesznek féláron, és ettől a vásárlónak az a képzete támad, hogy ez egy olcsó üzlet nagy kedvezményekkel, míg valójában a többi árut a szokásos áron adják.

Külön kell venni a kiegészítőket

Elemmel működő áruknál, például játékoknál kiderül, hogy az elemet külön kell megvenni, de ezt előre nem jelzik. De vannak ennél nagyobb tételek is: okostelefonokhoz kiváló applikációkat és programokat adnak, de azok aztán gyorsan lemerítik az eszközt, és ekkor jön az ajánlat: vegyünk sokért egy jobb akkumulátort vagy hatékonyabb, gyorsabb töltőt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Fordulat az Ikeánál, már látszik, mire számíthatnak a magyar vásárlók
Privátbankár.hu | 2024. március 16. 16:19
Az Ikea vissza akarja hozni az elmúlt évek drasztikus inflációja előtti időszakot, ez pedig az árak jelentős csökkentését helyenként akár a profit rovására is.
Vásárló Extrém ízeket kaphatnak a kenyerek
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 16. 11:36
A margetingguruk legújabb ötlete, hogy kézzelfoghatóvá, pontosabban ízlelhetővé teszik az emberi érzelmeket, amihez a mesterséges intelligenciát hívták segítségül. Kiderül, beveszik-e ezt az emberek.
Vásárló Hányszor kell mosni a paplant?
Buksza blog | 2024. március 15. 13:28
A matracokat kínáló cégek reklámszövege, hogy a termékeikben rejlik a zavaró álmok nélküli alvás titka. Kevesen tudják, hogy a jó matracnál egyszerűbben is tehetnek valamit a pihentetőbb alvásért.
Vásárló A „méret a lényeg” jegyében akar megújulni a Meki
Buksza blog | 2024. március 15. 10:21
Még az infláció megugrása előtt az embereknek több pénzük volt arra, hogy gyorséttermekben egyenek, és a McDonald’s azt vette a fejébe, hogy a jövőben visszatér ehhez.
Vásárló Teljes átalakulásról döntött a Decathlon, a magyar boltokat is érinti a lépés
Buksza blog | 2024. március 13. 12:39
Nagy lehetőségek nyíltak meg a francia Decathlon sportáruházlánc marketingesei előtt, a vállalat ugyanis a feje búbjától a talpáig átszabja imázsát azzal az ambícióval, hogy sportmárkává váljon.
Vásárló Az Aldi bátor lépésre készül, a jövőben összesen 800 üzletet nyitna az amerikai piacon
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 12. 16:29
A kiskereskedelem a fejlett országokban a legkeményebb versenypiacok közé tartozik, ám ezen belül vélhetően az Egyesült Államokban kell a legjobban megharcolni a vevőkért. Úgy tűnik, az Aldi nem riadt meg ettől.
Vásárló Környezetbarát megoldás a kellemetlen szagok megszüntetésére a lakásban
Márkázott tartalom | 2024. március 11. 17:47
Az ózon kitűnően alkalmas a szagok semlegesítésére, ezért az ózongenerátorok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Különösen olyan helyeken, ahol kiemelten fontos a kellemetlen szagok megszüntetése, a tiszta, friss környezet megteremtése.   
Vásárló Mosdószekrény-választás a praktikum és esztétikum jegyében
Márkázott tartalom | 2024. március 11. 13:57
A fürdőszoba egyik legpraktikusabb és legdominánsabb eleme a mosdószekrény. Sokan úgy vélik, hogy egyszerű kiválasztani azt az egyet, ami a fürdőhelyiségbe kerül, ez azonban nem feltétlenül van így, hiszen a széles körű választék könnyen bizonytalanná teheti a vásárlót.
Vásárló Megalapozottnak látszik a piros pont, amit a Tesco kapott
Buksza blog | 2024. március 11. 12:13
Növelni tudta piaci részesedését az Egyesült Királyságban a Tesco szakértők szerint annak köszönhetően, hogy tőzsdén jegyzett vállalatként jobb pénzügyi helyzetben van versenytársainál.
Vásárló Újabb forradalom indul az otthoni mosógépeknél, nyugdíjba mehetnek a kapszulák
Buksza blog | 2024. március 11. 10:33
Változást hoztak a mosásban a kapszulás mosószerek, amelyek célja a hagyományos mosószeres flakonok kiváltása volt kapszulákkal, ám úgy fest, egy évtizeddel megjelenésük után eljárt felettük az idő.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG