A miniszter és a frakcióvezető szavai alapján a kormány 3-5 százalékos reklámadót mérlegelhet. Az MTI tudósítása szerint a kormány "arra törekszik, hogy a kisebb médiacégeket megvédje", de ez igazából bármit jelenthet.
A reklámadó módosításáról szóló konkrét javaslat még nem készült el, Lázár János szerint márciusban teheti meg előterjesztését a kormány.
Az Európai Bizottság két főigazgatósága - adó- és versenyjogi - is eljárást folytat Magyarországgal szemben a reklámadó miatt, ezért van szükség a módosításra; Lázár János ugyanakkor kiemelte: az EB a reklámadó létezését elfogadta, elsősorban módszertani, technikai kifogásai voltak azzal kapcsolatban.
Mi jön helyette? Az RTL jobban jár, mindenki más rosszul
Lázár János korábban azt mondta: a jelenlegi sávos helyett egykulcsos rendszer bevezetése nem feltétlenül jelent bevételkiesést, mert bár "kevesebb lesz az adó, de többen fogják fizetni".
Szakértők szerint ha kiterjesztik az adófizetők körét, a kis és közepes árbevételű cégek tömegesen mennek majd tönkre. Az adómentesség eltörlése gyakorlatilag minden Magyarországon tevékenykedő vállalkozást érinthet.