A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint a kormány 5-10 százalék közötti javaslattal élhet a reklámadó mértékének módosításakor. Lázár János ezt kedden az Országházban - több médium, köztük az ATV és a HírTV beszámolója szerint - a gazdasági bizottság ülését követően mondta újságíróknak.
Lázár a bizottság ülésén konkrét adókulcsról nem beszélt, Rogán Antal, a bizottság elnöke viszont 3-5 százalék körüli reklámadót említett - az 5-10 százalék mindenképp meglepetés.
Az Európai Unióban jelenleg 5 százalékos a legmagasabb kulcs, az Európai Bizottság (EB) erre vonatkozóan azt mondta, az adó mértékének megfizethetőnek kell lennie, és amennyiben sávos lesz, akkor a sávok között nem lehet aránytalan különbség.
Egy jól jár, a többi nem
Lázár János korábban azt mondta: a jelenlegi sávos helyett egykulcsos rendszer bevezetése nem feltétlenül jelent bevételkiesést, mert bár "kevesebb lesz az adó, de többen fogják fizetni".
Szakértők szerint ha kiterjesztik az adófizetők körét, a kis és közepes árbevételű cégek tömegesen mennek majd tönkre. Az adómentesség eltörlése gyakorlatilag minden Magyarországon tevékenykedő vállalkozást érinthet.