A Privátbankár Pénzügyi Tudatosság Fórum konferenciája (Fotó forrás: Privátbankár) |
Gyakorlatias szemlélet
A Pénziránytű Alapítvány 2016-ban kiadott Iránytű a pénzügyekhez című tankönyve eddig is gyakorlatias szemléletű, korszerű segítséget nyújtott a középiskolás, 9-10. évfolyamos diákok pénzügyi-gazdasági ismereteinek bővítéséhez, különös tekintettel a szakgimnáziumok 10. évfolyamán tanulók számára, akik a 2017/2018-as tanévtől kezdődően 18 órában tanulhatnak pénzügyi ismereteket.
E-learning
A Pénzügyi és vállalkozási ismeretek című tantárgy bevezetésével egyidőben az Alapítvány már elkezdte kidolgozni az e-learning koncepcióját, így a diákoknak és tanáraiknak csupán egy évet kellett várnia a pénzügyi oktatásban korszakalkotó eszközre. A 2018/2019-es tanév szeptemberétől a szakgimnáziumok pedagógusai számára óriási segítséget jelent az új platformra átültetett tananyag, többek között a rendszerbe beépített tanulást és oktatást egyaránt segítő interaktív elemek miatt.
Diákoknak érdekes, tanároknak segítség
Az újításra a tanárok és a diákok egyaránt nyitottak, a program egyre bővülő érdeklődői körrel, és mára már közel ezer felhasználóval rendelkezik. Nem véletlen a nagy érdeklődés, hiszen a 18 fejezetből álló tananyag a diákok és tanáraik oldaláról egyaránt nagyszerű lehetőség. Egyrészről a középiskolásoknak interaktív lehetőségeket, animációkat, izgalmas feladatokat, valamint ellenőrző teszteket kínál, amelyekkel a megszerzett tudás gyakorlati példák útján elmélyíthető, élményszerűvé tehető. A tanárok számára pedig segítséget nyújt a tanórai munka, illetve a tanulás hatékonyságának növelésében, a tanulócsoportok tevékenységének, haladásának, tudásának feltérképezésében, ellenőrzésében, mérésében.
Önálló ismeretszerzés
A digitális megoldás kiválóan alkalmas az önálló ismeretszerzésre is, a diákoknak tanórán kívül is bármikor lehetőségük van a tananyag elérésére. Erre az esetre kifejezetten hasznosak a különböző tananyagrészeket, a nehezebb gazdasági összefüggéseket értelmező animációk, amelyek ugyancsak segítik a tanulási folyamatot.