A LIMRA kutatási igazgatója szerint az eredmények tükrében egyáltalán nem meglepő, hogy az X, illetve Y generáció többsége, illetve a baby-boomerek közel fele azért látogatott életbiztosítója weboldalára, hogy valamilyen online szolgáltatáshoz jusson, a kényelmet és könnyű használatot nevezve meg indokként.
Az internethasználat elmúlt 10 évben tapasztalt 150 százalékos növekedése miatt is elengedhetetlen, hogy a vállalatok tisztában legyenek, hogy kik az online látogatók, és milyenek az elvárásaik. Ezáltal ugyanis olyan weboldalt dogozhatnak ki, amely valóban az ügyfelek igényeinek felel meg.
A felmérésből kiderült, hogy az ügyfelek számos online szolgáltatás iránt érdeklődést mutatnak, ilyen a számlázási adatokban, e-mail címben, levelezési címben bekövetkezett változások bejelentése, különféle formanyomtatványok online elérése, vagy a különféle biztosítási termékekről szóló információk megszerzése. A LIMRA kutatói azt a tanácsot is hozzátették az eredményekhez, hogy a biztosítóknak érdemes olyan információkkal, tanácsokkal is ellátni ügyfeleiket, melyek segítségével pénzügyi terveket tudnak készíteni, például a gyermekek oktatásához szükséges megtakarítások, vésztartalékok, nyugdíj- vagy lakáscélú megtakarítások képzéséhez.
A felmérésben részt vevő minden második életbiztosítási ügyfél szerint – függetlenül attól, hogy használta-e már biztosítója honlapját –nagyon fontos, hogy a weblapokon keresni lehessen. A megkérdezettek több mint ötven százaléka igényelné azt is, hogy oldal valamiféle termék- és ár-összehasonlító alkalmazást is magában foglaljon.
A LIMRA felmérése azt is felszínre hozta, hogy az ügyfelek szeretnének minél több ügyintézést online elvégezni, a személyes adataikat érintő változások bejelentésétől, a hitelkérelmek benyújtásáig.
A kutatás szerint azon ügyfelek, akik ellátogatnak biztosítójuk honlapjára, tízből heten regisztrálnak is az oldalon. Az X és Y generáció tagjai körében jóval magasabb a regisztrálók aránya, mint az idősebbek körében: előbbiek mintegy háromnegyede vette a fáradtságot a regisztrációra, míg az idősebbeknek mindössze kétharmada. Ezen regisztrált ügyfelek, valamint a honlapokat jelenleg még nem használó ügyfelek elérése, megszólítása segíthetne a márkahűség építésében, erősítésében.
Az online szolgáltatásokat igénybe vevő, életbiztosítással rendelkező ügyfelek fele „nagyon kielégítőnek” nevezte az elérhető szolgáltatások színvonalát.
A LIMRA szerint egyértelmű, hogy az ügyfelek igénylik az online szolgáltatásokat, különösen az X és Y generáció tagjai. Kiemelten fontos, hogy a biztosítók olyan, jól megtervezett, könnyen használható weboldalt készítsenek, amely elnyeri a 20-as, 30-as, 40-es éveikben járó ügyfelek tetszését, hiszen ők alkotják a jelenlegi, és jövőbeli ügyfelek táborát is.
Privátbankár