Nem itthon látják a szebb jövőt a magyar cégek
Egy nemzetközi felmérés szerint két és félszer annyi vállalat terjeszkedne a belföldi piacokon, mint amennyi külföldön: világszerte a cégek 42 százaléka tervez bővülést a saját országában, 17 százalékuk pedig más országban keresi az új üzleti lehetőségeket.
Magyarországon viszont épp fordított a helyzet: a vállalkozások 21 százaléka külföldön tervez növekedést, míg a hazai piacon 19 százalék - az igazi különbség ez alapján abból adódik, hogy lényegesen kevesebb magyar cég lát itthon lehetőséget a bővítésre, mint a világátlag.
Miért nehéz a külföldi terjeszkedés?
A globális munkaerő-piaci szolgáltató Regus legújabb, 95 ország több mint 20 ezer üzleti vezetőjének és vállalattulajdonosának megkérdezésével végzett felmérése szerint a nemzetközi terjeszkedést a cégek többsége szerint (77 százalék) leginkább a kiváló minőségű munkaerő hiánya gátolja. A helyi ismeretek és kapcsolatok hiánya 62 százalékuk szerint okoz problémát.
A piaci információk és a rugalmasan igénybe vehető irodahelyiségek hiányát 57 százalék sorolta a nemzetközi terjeszkedés gátjai közé. A logisztikai és disztribúciós hálózat kialakítását a megkérdezettek 45 százaléka említette.
A Szentkirályi is kinövi az országot? Ahhoz, hogy egy cég sikeres legyen a nemzetközi piacokon, stabil hazai háttér kell – egyrészt az, hogy saját hazai piacán erős (piacvezető) legyen, másrészt stabil, elhivatott (családi) alapok legyenek biztosítva. Látni kell, hogy az elmúlt években kialakult egy olyan új vállalkozói réteg, amely már sokkal nagyobb terveket sző – mondta nemrég Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonosa a Privátbankár.hu Cégutódlás, cégvezetés konferenciáján szerdán. "Nekem is az a célom, hogy a Szentkirályi hamarosan multivá váljon" - részletek >>
|