A LESZ közleményében hangsúlyozza: napi rendszerességű tárgyalások során szeretnének megállapodni három repülőtéri cég - a Malév Ground Handling Zrt. (GH), a Budapest Airport Zrt. (BA) és a Repülőtéri Üzemanyag-Kiszolgáló Kft. (RÜK) vezetésével a kollektív szerződések újrakötéséről. Ha azonban így sem születik eredmény, "december második hetétől kezdve három vállalatnál is rövid sztrájkok sorozatára kell készülni".
A szakszervezet nehezményezi egyebek között, hogy - véleménye szerint - a reptéren a kiszervezéseket sokszor a feketefoglalkoztatás bevezetése, a szolgáltatási színvonal csökkenése, a dolgozók végletes kizsigerelése követi.
Hardy Mihály, a Budapest Airport vállalati kapcsolatok igazgatója hazugságnak nevezte a szakszervezet feketefoglalkoztatásról és a minőségről tett állításait. Hozzáfűzte: a repülőtér által nyújtott szolgáltatásokat nemzetközi szabvány szerint, rendszeresen ellenőrzik, és nemhogy színvonal csökkenést, hanem némi javulást regisztráltak.
Kiemelte: annak ellenére, hogy január óta nincs érvényes kollektív szerződés, a BA egyoldalúan továbbra is biztosítja az előző kollektív szerződésben biztosított juttatásokat, így például a cafeteria rendszert, vagy a törzsgárda számára adott jutalmakat.
Hardy Mihály azt is elmondta, hogy január óta tárgyalnak a kollektív szerződés megkötéséről, és ugyancsak hamis a LESZ azon állítása, hogy a BA legutóbb elzárkózott az egyeztetések sűrítése elől. A BA épp ellenkezőleg - a szakszervezet kérésére - sűrítette a megbeszéléseket. Hozzáfűzte: a BA jogi lépéseket fontolgat arról, hogy hogyan válaszoljon "ezekre a nyilvánvaló hazugságokra".
Az igazgató beszélt arról is, hogy a legfrissebb, novemberi statisztikák szerint Európában átlagosan 20 százalékkal csökkentették a repülőtereken dolgozók létszámát, a BA-nál ugyanakkor nem voltak tömeges elbocsátások a forgalom visszaesése ellenére sem. A BA fontosnak tartja a munkahelyek megőrzését, amelyet már eddig is saját bevételei rovására vállalt.
Márciusban 2 százalékos bérfejlesztés volt, és - a forgalom függvényében - decemberben újabb béremelést terveznek - mondta Hardy Mihály. Hangsúlyozta: a magyar légiközlekedés és idegenforgalom jelenlegi állapotát figyelembe véve "a lehető legfelelőtlenebb lépés munkabeszüntetésekkel, sztrájkokkal fenyegetőzni", már csak azért is, mert minden egyes munkahely a repülőtéren három másikat érint az idegenforgalomban és Budapesten.
A fapadosok mentik meg a reptereket
Napkollektorokkal fedték be Ferihegyet
Szükség van egyáltalán a Malévre?
MTI