Míg a drágább termékek körében 69%-os volt a csökkenés, az olcsóbbakból is 60%-kal kevesebb fogyott. Még siralmasabb volt a helyzet a karácsonyi szezon idején, ami gyakorlatilag elmaradt. Az üzlettulajdonosok 73%-a egyáltalán nem tapasztalt forgalomnövekedést az ünnepek előtt - olvasható a közleményben.
„A hazai bútoripar hanyatlása már nem új keletű, de a válság drámaian felgyorsította a folyamatot. Sorra zárnak be a bútorüzletek és a gyártóüzemek. Azonnali lépésekre van szükség, és az egyetlen megoldást az összefogásban látjuk” – mondta Varga Zoltán.
Ennek érdekében alakult meg az Első Magyar Bútorüzlet Hálózat 2009 májusában Szegeden. A hálózat tagjai használhatják a szervezet védjegyét és élvezhetik az ezzel járó beszerzési kedvezményeket, marketingtámogatást és képzéseket, ugyanakkor szigorú feltételeknek kell megfelelniük: csak minőségi, és többségében hazai gyártású termékeket forgalmazhatnak, és a kiszolgálás színvonalát is fejleszteniük kell.
„A magyar bútorok semmivel sem rosszabbak, mint a külföldön gyártottak. Sőt: a külföldi bútoráruházak polcai tele vannak magyar termékekkel. Amiben a multik kétségtelenül jobbak, az a szolgáltatás színvonala. Ezen szeretnénk javítani és felvenni a versenyt, hogy visszahódítsuk a vásárlókat” – fogalmazta meg Varga Zoltán, az Első Magyar Bútorüzlet Hálózat elnöke célkitűzésüket.
Az összefogás, a vevőszerző reklámeszközök tervezési, előállítási költségeinek megosztása akár az ország legjobb reklámügynökségeinek szerződtetését is lehetővé teszi, amit külön-külön egy bolt sem engedhetne meg magának. Az országos kezdeményezéshez eddig negyven üzlet csatlakozott, de terveik szerint egy éven belül százra nő a jó minőségű, hazai, elérhető árú termékeket forgalmazó bútorüzletek száma - olvasható a hálózat elnökének közleményében.
Száz új munkahely Nagykanizsán
90 napja nem fizettek? Az a pénz már elveszett
Rizikós a magyar cégekkel üzletelni
A vállalati fizetésképtelenség éve volt 2009
Privátbankár