Sajtóhírek szerint Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője a Magyarországon működő pénznyerő automaták játékadójának emelésére kíván javaslatot tenni. Ez az emelés az értesülések szerint 400 százalékos mértékű lenne.
Az MSZSZ elnöke szerint az adóemelés miatt 12 ezer vendéglátóhelyet kellene bezárni, s 60 ezer munkavállaló állása kerülne veszélybe. A költségvetés pedig mintegy 35 milliárd forint játékadótól, és további mintegy 40 milliárd egyéb adó- és illetékbevételtől esne el. A javaslat megvalósítása a jelenlegi rendezett piac helyett az illegális üzemeltetés lehetőségét teremtené meg.
Az elnök aláhúzta, ez a piaci szegmens Magyarországon már semmilyen további adóemelést nem visel el. Hozzátette: ezért levélben arra kérték a parlamenti képviselőket, hogy amennyiben a javaslat az Országgyűlés elé kerül, fontolják meg szavazatukat, figyelembe véve annak gazdasági hatásait.
Schreiber István úgy vélte: az adóhatóság statisztikáiból kiderül, hogy a Lázár János által a Parlamentben említett 400 milliárd forint összesen nem kerülhetett a nyerő automatákba bedobásra. Magyarországon ugyanis a tiszta játékbevétel havonta és gépenként átlagosan 937,51 euró, azaz mintegy 250-270 ezer forint.
Példaként említette Olaszországot, ahol a tiszta játékbevétel 1.590,90 euró, és Németországot, ahol ez 1.289,68 eurót tesz ki gépenként és havonta.
A nemzetközi statisztikák szerint - vélte a MSZSZ elnöke - a tervezett 500 ezer forintos gépenkénti adót Európa leggazdagabb államaiban sem tudnák kifizetni az üzemeltetők.
Schreiber István jelezte: a Vállalkozók Országos Szövetsége (VOSZ) a Magyar Szerencsejáték Szövetséggel közösen egy sajtóközleményben arra kérte a kormányt és az országgyűlési képviselőket, hogy ne emeljék a játékadó összegét. Utalt arra is, hogy az MSZSZ partner mindenben, ami a piaci viszonyok és az üzemeltetők tevékenységének átláthatóságát tovább javítja.
De nem szeretne partner lenni abban, hogy a magyar nyerőgéppiac - "annak a magyar vállalkozóktól való megtisztítása után" - a külföldiek kezébe kerüljön - fejtette ki.
MTI