A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium pénteki közleménye szerint a Budapest Airport állami tulajdonú kisebbségi részvénycsomagjának értékesítése nem a 2005-ös részvény adásvételi megállapodás módosításával, hanem a részvényesek között szintén 2005-ben kötött (és 2007-ben módosított) úgynevezett részvényesi megállapodásban rögzített eladási opciós jog érvényesítésével történik.
Az MNV Zrt. ezen megállapodás rendelkezései szerint 2011. június 18-i jogvesztő határidővel élhetett az eladási opció lehívási jogával. A korábbi privatizáció során befolyt 465 milliárd forintból a 75 százalék -1 szavazatnyi részvénycsomag vételára csak 60 milliárd forintot tett ki. A fennmaradó 405 milliárd forint a repülőtér 75 évre szóló vagyonkezelési jogának és az eladott eszközöknek az ellenértéke volt.
A kormány június 9-ére datált határozatában hagyta jóvá, hogy az állam értékesíti a Budapest Airportban meglévő részesedését. A Heti Válasz múlt csütörtökön megjelent nyomtatott változatában arról is írt, hogy kínai cégek jelenhetnek meg a BA-ban, mert a budapesti repülőtér Pekingnek is fontos lehet. A lap szerint a kínaiak már bejelentkeztek a ferihegyi gyorsvasút építésére, és "állítólag" készen állnak a Malév megvásárlására is.
MTI, Privátbankár