A Gazdasági Versenyhivatal döntése szerint az Online Resorts International Kft. és az Online Resorts Kft. megtévesztette a fogyasztókat az üdülési jogok eladásával összefüggő ajánlatával.
A jogsértésért az egyébként már kényszertörlés alatt álló Online Resorts International Kft.-re a társaságra kiszabható maximális bírságot, 3.350.000 forintot, az Online Resorts Kft.-re pedig 10.000.000 forint bírságot szabott ki a hatóság.
Szimpla hazugság?
A GVH megállapította, hogy a vállalkozások – az Online Resorts International Kft. 2013 áprilisától, az Online Resorts Kft. pedig már 2012 májusától – valótlanul sugallták a szállásajánlataikat igénybe vevő, és erre velük szerződést is kötő fogyasztóknak szóbeli tájékoztatásaikban, hogy meglévő üdülési jogukat értékesítik.
Az üdülési jog (időben megosztott üdülőhasználati jog, timeshare) továbbértékesítésére vonatkozó ajánlatok olyan fogyasztóknak szóltak, akik már rendelkeztek üdülési joggal, és e jogot értékesíteni szándékoztak. A vállalkozások kizárólag szóban tájékoztatták az érdeklődőket, és céljuk – ígéretük ellenére – kizárólag az volt, hogy saját ajánlataikat értékesítsék a telefonos megkeresést követő rendezvényeken. A régi üdülési jogot egyetlen ismert esetben sem adták el.
Durva átverés
A bírság kiszabásakor a GVH mindkét esetben a jogsértéssel érintett szolgáltatás értékesítéséből származó bevételekből indult ki. Az adatok beszerzése – a vállalkozások által történő benyújtás hiányában – a banki folyószámla adatok alapján valósult meg.
A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a vállalkozások teljes kereskedelmi gyakorlata valótlan tájékoztatáson alapult, ráadásul egyetlen esetben sem értékesítették a fogyasztók meglévő üdülési jogát.