Az első két FLIRT vonatot a MÁV a Budapest–Pusztaszabolcs–Dunaújváros vonalon állította forgalomba 2007. április 6-án. A MÁV számításai szerint azokon a vonalakon, amelyeken FLIRT-ök, vagy más típusú új motorvonatok közlekednek, az elmúlt években az utasforgalomban tapasztalható csökkenő trend megállt, sőt az elővárosi vonalszakaszokon 5-6 százalékos utasszám növekedés tapasztalható.
A számítások szerint ez minden egyes nap vonatonként mintegy 92 ezer forint megtakarítást jelent, így a napi szinten átlagosan forgalomban lévő 56 FLIRT együtt mintegy 5 millió forinttal csökkenti a MÁV energiaköltségeit. Ez az elmúlt 5 év alatt körülbelül 7 milliárd forintos energia megtakarítást jelentett a vasúttársaságnak. Ezzel a megtakarítással a MÁV az elmúlt 5 évben nagyjából 5 db FLIRT vonat árát hozta vissza, azaz minden egyes évben legalább 1 új vonat beszerzési költségére elég energiát spórol a cég.
A FLIRT vonatok Magyarországon a MÁV után a GYSEV-et is meghódították, ugyanis a magyar-osztrák tulajdonú regionális vasúttársaság múlt héten zárult közbeszerzésén a Stadler nyert ugyancsak ezzel a típussal. A Stadler az első FLIRT vonatot a Svájci Szövetségi Vasúttársaságnak (SBB) szállította le még 2004-ben. Azóta a járműtípus népszerűsége töretlen, a FLIRT-ök összesen már 12 országban, azaz Svájc mellett Németországban, Ausztriában, Franciaországban, Norvégiában, Olaszországban, Lengyelországban, Algériában, Fehéroroszországban, Észtországban, Csehországban, és természetesen Magyarországon közlekednek. Ezzel a FLIRT egyértelműen a cégcsoport legnépszerűbb vonatává vált, eddig összesen 718 motorvonatot rendeltek ebből a típusból.