Egy friss felmérés arról tanúskodik, hogy az alkoholfogyasztás Magyarországon már-már társadalmi kényszer, főleg a fiatal felnőttek körében
Az alkoholfogyasztás Magyarországon már-már társadalmi kényszer, főleg a fiatal felnőttek körében. Egy friss felmérés arról tanúskodik, hogy a fiatalok fele hetente fogyaszt alkoholt, és ezzel párhuzamosan dohányzik is - 80%-ukat pedig az se nagyon érdekli, hogy mit iszik, csak alkohol legyen. A válaszadók harmada tartja csak magát mértéktartónak
Az alkoholfogyasztás alapvetően a társas élet, a szórakozás, a szabadidő eltöltésének szerves részeként van jelen, a fiatalfelnőttek közel harmada társaságban a barátai győzködésére fogyaszt alkoholt, s e tekintetben a férfiak befolyásolhatóbbak, mint a nők – derült ki egy közelmúltban lezárult kutatássorozatból, amely a fiatalfelnőttek alkoholfogyasztási szokásait, ezen belül a közösség befolyásoló erejét vizsgálta.
A Heineken Hungária Zrt., az Európai Ifjúsági Kutató-, Szervezetfejlesztő és Kommunikációs Központ (EIKKA), az Est Média Group, valamint a Sziget Kft. összefogásával létrejött, a nyári fesztiválokra időzített kutatásban a szakemberek online és fesztiválhelyszíni kutatást folytattak. A kutatás eredményeiből többek között kiderült, hogy a megkérdezett magyar fiatalok számára az alkoholfogyasztás egy előre kódolt cselekvést és mintakövetést jelent, mivel a fiatalok társadalmi és családon belüli szocializációjában az alkoholfogyasztás egy elfogadott társadalmi jelenségként rögzül.
Alkalom nélkül is megy az ivászat
A mintába került válaszadók szinte fele (47%-a) fogyaszt legalább heti rendszerességgel alkoholt. A vizsgált népességre tehát ez a gyakoriság a legjellemzőbb. Hozzávetőlegesen ez jellemzi a baráti társaságot is. A heti rendszerességgel történő alkoholfogyasztás mellett hasonló arányban van jelen a rendszeres dohányzás.
A valamivel több, mint 1000 feldolgozott online kérdőív és a két tucat fesztiválhelyszíni interjú válaszaiban az alkoholfogyasztás leggyakoribb indokai között a lazább, kellemes hangulat megteremtése, a gondűzés, és a társasághoz való alkalmazkodás szerepelt. Az alkoholfogyasztás a válaszadók 28%-ának számára egy társas viselkedési kényszer eredménye, ugyanakkor a befolyásolhatóság pozitív hozadékaként jelentkezett, hogy a nyilatkozók többsége (63%) külső figyelmeztetésre abbahagyja az alkoholfogyasztást.
További pozitív jelenségként értékelhető, hogy a válaszadók kétharmada (67%) mértéktartónak vallja magát: saját bevallásuk szerint éppen csak annyi alkoholt fogyasztanak, hogy kissé ellazuljanak, jól érezzék magukat. Ennél többet jelent az italozás a fennmaradó egyharmad (33%) számára, enyhébb vagy akár erősebb fokú ittasságot, részegséget okozva.
A kutatás eredményei rámutattak arra is, hogy az adott szituáció nagymértékben befolyásolja az elfogyasztott alkohol mennyiségét.
Az életkor szerinti megoszlás
Nemek szerinti megoszlás (%)
Lakóhely szerinti eloszlás
Egy szokványosnak nevezhető alkalommal a válaszadóknak hozzávetőlegesen a fele (46%) 1-2 korsó sört fogyaszt, ezzel szemben a válaszadók 30%-a csak 3 vagy 4 korsónál áll meg, míg a fennmaradó 24% 6-7 korsó sört, vagy ennél akár valamivel többet is elfogyaszt. Az alkoholfajta kiválasztásában két tényező játszik kulcsfontosságú szerepet: egyrészt a már bejáratott, ismert italok élveznek előnyt, másrészt igen fontos a jó minőség, ugyanakkor a többség számára (80%) nem játszik különösebb szerepet az, hogy éppen milyen alkoholfajták szerepelnek a reklámokban.
Hol iszunk, hol szórakozunk?
A szabadidő társas(ágban történő) eltöltése leggyakrabban elsősorban sörözőhöz-borozóhoz, illetve zenés-táncos helyhez kapcsolódó időtöltést jelent. A válaszadók mintegy harmada jelölte gyakran látogatott helyszínként ezt a két helyszín-típust. Másodsorban a sporttevékenységhez, esetleg más helyhez, vagy akár céltalan csatangoláshoz köthető (26-23%-os arányban). A moziba, játékterembe járás a válaszadói kör számára viszonylag ritkábban előforduló helyszínt jelent.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.