A főváros honlapján csütörtökön közzétett javaslat szerint a BKV a legtöbb pénzt, 3,9 milliárd forintot pályafelújításra költené el. Ebből folytatódna a HÉV-vonalak úgynevezett továbbhasználati engedélyével összefüggő beruházás, felújítanák bizonyos villamosvonalak (2, 18, 28, 50, 52, 59, 62-69) egy-egy szakaszát.
Csaknem 4 milliárdot fordítana a BKV 2011-ben járműbeszerzésre és -felújításra - elnézve a társaság járműparkját, ez mindenképpen szükséges. Folytatnák például a 412-es Ikarusok korszerűsítését és 42-44 használt alacsonypadlós autóbusz beszerzésével számolnak. Ez utóbbira korábban már ki is írták a közbeszerzési eljárást, de eredményt egyelőre nem hirdettek.
Az idén trolibuszokat is felújítana a BKV, hogy a 30 éves, ZIU-9-es trolikat ki tudják váltani. A tervek szerint 17 Ikarus-jármű esne át nagyfelújításon és 12 járművet használtan vásárolnának. Ha a feladatok elvégzése után marad pénz, akkor azt a BKV nosztalgia-trolibuszjárat indítására fordítaná.
A villamosok korszerűsítése is folytatódik, újabb TW6000-es (hannoveri) villamosokra írtak ki közbeszerzést, illetve folyamatos a 2010-ben vásárolt járművek forgalomba állítása és a korábban beszerzett villamosok felújítása is. Ezen kívül a T5C5K típus úgynevezett J1-es nagyfelújítása is időszerűvé válik, 2011-ben 8 járművet újíthatnak fel. A villamospark korszerűsítésére 1,7 milliárd forintot szánnának.
Európai uniós projektekre a 11 milliárdos keretösszegből 2,3 milliárd forintot fizetnének ki, ebből folytatják a GPS-alapú utastájékoztató rendszer (FUTÁR) kivitelezését.
A tőkepótló támogatást a főváros minden évben átutalja a BKV-nak, de ezt az összeget a közlekedési társaság csak felújításokra, járműbeszerzésekre költheti. A 2011-es támogatás odaítéléséről várhatóan a közgyűlés következő, március 23-i ülésén dönthetnek.
Március második hetében szivárgott ki néhány információ a BKV üzleti tervéből. A dokumentum számai alapján a lerobbant járműpark minimális javításának is 43,4 milliárd forint a finanszírozási igénye.
MTI, Privátbankár