1p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

KKV
Az online értékesítés növekedése ellenére az üzletekben történő személyes vásárlás továbbra is lényeges része a kiskereskedelemnek – derül ki a CBRE jelentéséből
Az online értékesítés növekedése ellenére az üzletekben történő személyes vásárlás továbbra is lényeges része a kiskereskedelemnek – derül ki a CB Richard Ellis (CBRE) legfrissebb, „Mennyire globális a kiskereskedelem?” című jelentéséből.

A CBRE 15 ország 320 kereskedőjét kérdezte a nemzetközi e-kereskedelem lehetőségeiről, a szektor növekedési potenciáljáról, és a többcsatornás értékesítés fontosságáról. A kutatás megállapította, hogy a nemzetközi terjeszkedést megcélzó kereskedők számára ugyan minimum-követelmény az online platform, de a „fizikai” üzlethelység megléte továbbra is lényeges - főleg, a kizárólag interneteten folyó kereskedelem esetében az ellátási láncban okozta problémák miatt.

Az online platform mára alapvető szolgáltatássá vált: a kereskedők többsége (82 százalék) legalább kereshető online katalógussal rendelkezik. Az Egyesült Királyság vásárlói több mint 5 milliárd fontot költöttek 2011 márciusában online, 11 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az előző hónappal összehasonlítva az internetes eladások 5 százalékkal növekedtek: egy vásárló 82 fontért vásárolt.1

Az internet globális elérhetősége miatt az online katalógusok böngészése kis különbséggel, de azonos szinten áll a különböző országokban: az ausztrálok 75 százaléka, a britek 90 százaléka keresgél terméket az interneten. Mindazonáltal, a vásárlók csupán a kereskedők negyedétől (26 százalék) tudnak online vásárolni és házhoz rendelni, legtöbben (44 százalék) az Egyesült Királyságban működnek így, aztán Németország (41 százalék), az USA (39 százalék), Franciaország (38 százalék) és Spanyolország (37 százalék) következik.

„Az üzlethelyiség fizikai megléte egyszerűbbé teszi a kereskedőknek, hogy online platformot is működtessenek. Az üzlet nemcsak egy hely, ahol meg lehet nézni és venni a terméket, de arra is alkalmas, hogy a vevők felvegyék azt az árut, amit korábban a neten rendeltek. Míg azonban az üzlethelyiséggel rendelkező kereskedők nagyobb valószínűséggel rendelkeznek online tranzakciós képességgel is, néhányan, mint például a Top Shop az Egyesült Államokban vagy a Next Németországban kizárólag az interneten kezdett el kereskedni, illetve a J.Crew azt jelentette be, hogy a brit piacon ebben az évben kizárólag online formában jelenik meg.” – nyilatkozta Peter Gold, a CBRE európai határokon átnyúló kereskedelemért felelős vezetője.

„Nem kétséges, hogy az e-kereskedelem fontos eladási csatorna a kiskereskedők számára, mert jelentősen növeli a vásárlók márkaismeretét és a számukra elérhető termékek kínálatát, ugyanakkor a kiskereskedők még mindig bizonytalanok, hogy vajon az internet növekvő piacot jelent-e számukra, vagy csak annyit, hogy az egyik eladási csatorna elveszi a másik csatornától a forgalmat. Az online vásárolt termékek hatékony elosztása továbbra is kulcsfontosságú probléma, így még nem tudni, hogy az e-kereskedelem milyen mértékben fogja megváltoztatni a kiskereskedelem alapjait.”

A kifutott termékek (outlet) kereskedői közül működtetnek a legtöbben (43 százalék) házhoz szállítást weboldalukon, főleg alacsony áraik és online kedvezményeik miatt. A középkategóriás divatcikkek kereskedői (26 százalék) és a luxus/üzleti szegmens képviselői (32 százalék) közül sokan kínálnak házhoz szállítást, habár ezek az arányok meglehetősen alacsonyak és azt sugallják, hogy még jelentős növekedési potenciál rejlik az online divat kereskedelemben. A háztartási termékek kereskedői esetében a házhoz szállítás aránya 18 százalék, a kávézók/éttermek/szupermarketek szegmensében pedig csupán 9 százalék. Az egyetlen kivétel Nagy-Britannia, ahol a vezető szupermarket láncok többsége online is kereskedik és házhoz szállítást is vállal.

Privátbankár

Címkék: KKV
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Megnyílt út a magyar cégek előtt: könnyebben elérhetők az uniós hitelek
Privátbankár.hu | 2025. április 14. 17:04
Tovább egyszerűsödött az uniós források elérése a vállalkozások számára, egyre többen használják ki a lehetőséget.
KKV Milliókat is megspórolhat, aki jókor észbe kap
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 10:08
A Széchenyi Kártya Program államilag támogatott beruházási hiteleinek kamata február 17-től további fél százalékponttal csökkent, így ezek már 3 százalékos kamatozással elérhetőek. Ennek köszönhetően egy százmillió forintos beruházási kölcsön hitelterhe több millió forinttal csökkenhet.
KKV Pénzeső vár a kkv-kra
Privátbankár.hu | 2024. december 4. 16:49
A hazai kkv-k eddigi legszélesebb köre juthat tőkefinanszírozáshoz a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével.
KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG