Az egyik lehetséges érdeklődő a Turkish Airlines, a cég képviselőivel június elején esedékes törökországi látogatása során fog tárgyalni a kincstárügyi miniszter helyettese.
A lengyel Malév
A légitársaság helyzete több szempontból a magyar Malévéhez hasonlít: egy sikertelen privatizáció után visszaállamosították, az utolsó négy évben 1 milliárd zloty (239 millió euró) nettó vesztesége volt, és állami támogatásban is részesült, ami felkeltheti az Európai Bizottság figyelmét.
A társaság az utóbbi két évben javított eredményén, tavaly 145,5 millió zlotyra, mintegy 34 millió euróra csökkent a veszteség az előző évi 163,1 millió zlotyról. Az idei évre a társaság 52,5 millió zlotys profitot tervez. A lengyel kincstár birtokolja a LOT részvényeinek 67,97 százalékát.
Egyre kevesebb az esély egy új magyar légi társaságra
Ha a privatizáció sikeres lesz, akkor nehezen elképzelhető, hogy egy szakmai befektető új magyar légitársaságot hozzon létre - magántőkéből a LOT pozíciói könnyen tovább javíthatóak, míg annak, aki Magyarországon akar légitársaságot gründolni, mindent elölről kell kezdenie. Az NFM korábban nem cáfolta, folynak tárgyalások szakmai befektetőkkel arról, hogy miként lehetne újraindítani egy nemzeti légitársaságot (mely a Malév nevét is továbbvihetné) - de ebben a magyar állam legfeljebb kisebbségi tulajdonosként vállalna szerepet.
Azonban ahogyan az idő fogy, úgy a remény is - a nyári főszezonból idén már szinte biztos, hogy csak a Malév versenytársai profitálhatnak. Ráadásul, ha valóban van szakmai befektető, aki a régióban repülőtársaságot venne, a LOT sokkal vonzóbb lehet számára, mint a Malév helyén újra építkezni. Ráadásul a LOT idénre már profitot tervez - ami még tovább növelheti az értékét.