Erősödött a prémium és szuper prémium sörök forgalma, ugyanakkor folytatódott az olcsó, gazdaságos árkategóriájú sörök térnyerése. Hét százalékkal nőtt a söripar adó és járulékbefizetése, amely meghaladta a 71 milliárd forintot. A tavalyi 41 kánikulai nap, amely duplája a megszokottnak, jót tett a sörszezonnak.
A Magyar Sörgyártók Szövetsége által közölt sörpiaci mutatók szerint 2015-ben összesen 6,5 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt, valamint a tavaly első ízben adatokat szolgáltató Carlsberg Hungary Kft.
A sörgyárak belföldi értékesítése meghaladta a 6,1 millió hektolitert, ami 4 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest. Tovább erősödött a prémium kategóriájú sörök forgalma. A szuper prémium 12 százalékkal, míg a prémium szegmens 10 százalékkal nőtt. Folytatódó trend maradt a gazdaságos árkategória erősödése, tavaly 8 százalékos mértékben.
Senkinek sem kellenek az alkoholmentes sörök?
A középkategóriás termékek forgalma 3 százalékkal volt kevesebb a 2014. évinél. Valamelyest, mintegy 3 százalékkal visszaesett az ízesített sörök forgalma és jócskán, 42 százalékkal csökkent az alkoholmentes sörök értékesítése.
Növekvő forgalom mellett megugrottak az iparág adó és járulékbefizetései is. A söripari cégek 12 százalékkal több általános forgalmi adót és 4 százalékkal több jövedéki adót fizettek be tavaly, mint 2014-ben. Környezetvédelmi termékdíjból is csaknem 1 milliárd forinttal több folyt be a központi költségvetésbe.
A Magyar Sörgyártók Szövetsége nem bíz mindent az időjárásra. Idén folytatódik a sörpiac bővítésére és a sörkultúra elmélyítésére irányuló fogyasztói kampányuk, a Sör mi több, amelyben több ízben összefogva a kisüzemi sörfőzdékkel, új oldalairól ismertetik meg a sört.
Középpontban marad a sör és a modern magyar gasztronómia kapcsolata, de bemutatkoznak a sör alapanyagai is és foglalkoznak majd a hölgyfogyasztókkal és az ő fogyasztási szokásaikkal is.