A hatvan centiméter magas, kétlábú robotokból álló csapatok nem is annyira egymással, hanem inkább az állandó technikai problémákkal küzdenek. A Robocup csoportmérkőzései többnyire gól nélkül végződnek, a továbbjutókat ezért pontozásos rendszer alapján választják ki. Egy pont jár, ha a robotok legalább egy pillanatra meg tudnak mozdulni, és két pontot kap a csapat, ha a játékosok egyenes vonalú egyenletes mozgást végeznek. Labdaérintésért három pont jár, és ha a robotnak sikerül az ellenfél kapuja felé rúgni a labdát, akkor négy pontot kasszíroz a csapata.
A kedden kezdődött ötnapos tornán mostanáig csak az ausztrál Numanoids csatárai találtak a hálóba, kétszer is, de az egyik öngól volt. A robotfocisták fejlesztése igen korai szakasznál tart, így például rögtön tönkremehetnek, ha elesnek, és az "edzőknek" minden mozdulatot külön be kell programozniuk. A német Nao Team informatikusai szerint például egyetlen cselt több ezer programutasítás alapján képes csak végrehajtani egy válogatott focirobot.
A Sanghaj térségében fekvő Szucsouba 30 országból érkeztek csapatok. A résztvevők többsége egyetemi kutató vagy diák, és mind maguk tervezik és építik meg a játékosokat. A csapatok legalább 2 és maximum 6 robotból állnak, a pálya kicsinyített. A robotoknak önállóan kell mozogniuk, a távirányítás tilos.
A világbajnokságot 1993 óta rendezik meg azzal a céllal, hogy fejlesszék a mesterséges intelligenciát és a robotikát. A mérkőzések egyelőre csak a szakértőkben keltenek lelkes érdeklődést, azonban a robotikusok reményei szerint 2050-ig tudományuk olyan viharosan fejlődik majd, hogy az androidok világbajnok fociegyüttese kiállhat az igazi labdarúgó világbajnok csapat ellen is.
Robottal hódítaná meg Kína a Holdat
Robotokkal fogunk szexelni 50 év múlva
Nyugi, a robotok elintézik: megpihenhetnek a kezek
MTI