A legtöbben ezt a kérdést teszik fel magunknak, amikor a cég mutatói fél-egy év után is stagnálnak, romlanak. Vannak, akik ilyenkor megpróbálnak mindent elölről kezdeni. Kiszállnak, üzlethelyiséget, koncepciót váltanak. Pedig nem a drasztikus átszervezés az egyetlen megoldás.
Ha egy üzlet nem teljesít jól, annak általában három oka van:
● Földrajzi és környezeti tényezők: A környék összes vásárlóját megszólítottuk, újakat már csak túl nagy befektetéssel szerezhetnénk.
● Túl kicsi láthatóság: A termékünk jó és újszerű, de ismeretlen. A reklámozás pedig túl sok időt, tőkét és energiát emészt fel - eredménytelenül.
● Gazdasági változások: Munkaerőhiány, emelkedő energiaár, felszívódó beszállítók - sokszor egy kis változás is alapjaiban rengeti meg, amit felépítettünk.
Webáruház: biztonság, kiszámíthatóság, kényelem
“Egy olyan non-stop bolt, ahová nem kell eladó, bármikor, bárhol elérhető.” - nagyjából így foglalja össze a webáruház készítés előnyeit a szolgáltatás bemutatójában a Webrolling nevű cég. Ezzel a fenti lista első pontját tulajdonképpen ki is pipáltuk: megszüntettük a földrajzi és időbeli határokat.
Természetesen az áruház léte önmagában még kevés a sikerhez. A láthatóságért éppen úgy meg kell küzdeni, mintha egy fizikai boltot nyitottunk volna. Ez az internetes világban azért jóval egyszerűbb, mert a hirdetés és a vevőkkel történő kommunikáció szinte teljesen automatizálható.
A Webrolling megoldása például az, hogy a webáruházat összeköti a vállalatirányítási és/vagy az ügyfél-kapcsolattartási rendszerrel. A webshopon a cég keresőoptimalizálást végez, így hirdetés nélkül is a találati listák elejére kerülhet az oldalunk. A láthatóság gondja megoldva: tulajdonképpen már az előtt személyre szabott ajánlatot tehetünk, hogy a potenciális vevő felkereste volna a boltunkat.
Az automatizálás azt is jelenti, hogy a virtuális üzletet minimális idő- és energiabefektetéssel fent tudjuk tartani. Ha nem is szeretnénk a teljes vállalkozást a webshopra alapozni, a fizikai üzeltünk mellett ezzel egy plusz “lábat” teremthetünk a cégünknek, így biztosabban állhatunk a gazdaság viharai közepette is.
Ha tehát azt érezzük, az üzletünk nem teljesít a céljainknak megfelelően, a teljes átszervezés előtt érdemes megpróbálkozni az értékesítésünk digitalizálásával. Ehhez a feladathoz ma már könnyen kaphatunk teljes körű, profi segítséget. Ha biztonságban szeretnénk tudni a vállalkozást, építsünk tehát virtuális boltot a meglévő fizikai üzletünk mellett vagy akár helyett!