Webkettőből webhárom, újabb internetes kitörés előtt
Az új generációs webkettes alkalmazásokkal szemben alapvető elvárás az interaktivitás és a mobilitás. Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója a konferencia nyitó előadásában azt mondta, hogy a következő évtized közepére 50 milliárd eszközt köt majd össze a világháló. Ez az újabb netes robbanás megköveteli a sávszélesség növelését és a tartalmi szolgáltatások fejlesztését, használatuk könnyítését. A Magyar Telekom vezérigazgatója most úgy látja, hogy a valódi digitális társadalom 2025-re teljesedik ki. Beszámolónk az előadásról >>
Keresni és találni hatékonyan, tévedés nélkül
A fejlődési szakaszban lévő digitális társadalom egyre többet vár el a különböző internetes keresőktől. A Google keresés-fejlesztési csoportjának vezetője legfőbb igényként a frissességet határozta meg. Behshad Behzadi előadásában arról beszélt, hogy a leggyakrabban használt egyszerű keresési mód sokszor félrevezető eredményt adhat a felhasználónak. Adott esetben frissnek tüntethet fel egy tartalmat, pedig az már elavult. Az ilyen és ehhez hasonló megtévesztő találatok kiszűrése a keresés-fejlesztés egyik célja. A másik fontos kutatási irány, hogy miként lehet a keresést a felhasználó gondolkodásmódjához igazítani.
Feloldani a gátlásokat, fel a netre kkv-k
A magyar kisvállalkozói világban nem a frissesség a gond, hanem az információhiány. Az említett cégek mindössze 40 százalékának van saját honlapja, pedig a magyar internetezők 88 százaléka már a neten keresi meg a szükséges szolgáltatást. Ez az eredménye a Budapest Bank és Google Magyarország kutatásainak, ezért a két cég a kisvállalkozások fejlődésének segítésére létre hozta a „Neten a cégem” programot. Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank termékfejlesztési vezetőjének és Heal Edina, a Google Magyarország vezetőjének közös előadásából kiderült, hogy a cégfejlesztési programjuk többek között ingyenes honlap készítést, online hirdetést és banki szolgáltatásokat kínál.
Reménytelen e-könyv piac Magyarországon?
Nem lesz egyhamar kiugrásszerű fejlődés a magyar e-könyv piacon. A Web2.0 Symposium- Barcamp Budapest konferencián az e-könyv piac egyes szereplőinek kerekasztal beszélgetésén abban egyetértettek, hogy a magyar piac mérete miatt nem képes fenntartani 3-4 féle rendszert. Ráadásul a kiadóknál is ellenállásba ütköznek az elektronikus könyvvel foglalkozó cégek. A beszélgetők abban is egyetértettek, hogy a beszerezhető e-könyv olvasók még mindig túlságosan drágák az átlagos magyar fogyasztó pénztárcájának.
Privátbankár