Kalocsai Zsolt. Fotó: RSM-blog |
Korántsem volt könnyű dolguk a European Business Awards (Európai Üzleti Díj, EBA) bíráinak az idén. Európa 29 országából összesen több mint 15 ezer vállalkozás tette próbára magát ezen a megmérettetésen, és végül 627 vállalat jutott túl a verseny első fordulóján. Ők a nemzeti döntősök, akiket a szervezők ezekben a hetekben értesítettek arról: esélyt kapnak a továbbjutásra, és ezzel akár a tekintélyes Ruban d’Honneur díj megszerzésére is.
Kalocsai Zsolt, az RSM DTM Hungary Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy húsz magyar vállalat jutott be a nemzeti döntőbe: kivétel nélkül olyan cégek, amelyek a folyamatos megújulás és a lankadatlan erőfeszítések révén értek el számottevő bővülést a nehéz gazdasági környezetben is.
Kalocsai Zsolt véleménye szerint ami közös ezekben a különböző területeken működő és eltérő méretű cégekben, az a folyamatos megújulás képessége. Miközben a nemzeti döntősök között akad két, kifejezetten a kreatív iparágban működő cég (a Carnation és a WAMP), ez a szemléletmód a többi vállalkozásnál is tetten érhető. A döntősök listáját böngészve az is világossá válik, hogy még az évtizedes múlttal, bejáratott tevékenységgel rendelkező nagyobb cégek is csak szolgáltatási palettájuk folyamatos megújításának köszönhetik hosszú távú, jövedelmező működésüket, melyre jó példa lehet a Metro.
A magyar nemzeti döntősök között akad online szolgáltatásokat nyújtó cég (Arkon), környezetvédelmi társadalmi vállalatok (Biofilter, Elmolight), élelmiszer-ipari cégek (Borsodi Sörgyár, Fino-Food, Flavon Group, Mirelite Mirsa, Nobilis), de még légiközlekedési vállalat (Wizz Air) is. Természetesen nem hiányozhatnak a sorból a számítástechnikai fejlesztéseket zászlajukra tűző vállalkozások sem (Dolphio, Econ Consulting, Prezi). A verseny következő fordulójába jutott mindezek mellett a CarnationGroup, a DBH Group, a MAPI Magyar Fejlesztési Iroda Zrt., a Metro Kereskedelmi Kft., és a WAMP. |
Az RSM DTM nemzeti döntősökkel készített felmérése szerint mindehhez jó cégvezetésre és elkötelezett, munkájukat szerető és azzal elégedett dolgozókra van szükség. Több cég arról számolt be, hogy a siker érdekében a munkavállalók továbbképzésének, fejlesztésének még az anyagi erőforrások biztosításánál is előrébb való célkitűzésnek kell lennie.
A húsz magyar döntős között két olyan cég is akad, akik viszont kifejezetten az anyagi erőforrások előtérbe helyezésével ért el kiemelkedő eredményeket. A DBH Group és a Magyar Fejlesztési Iroda (MAPI) egészen máshonnan indultak és különböző céges életpályát futottak be, ám jelenleg a legsikeresebbek közé tartoznak azon cégek körében, amelyek tevékenysége az induló és kisvállalkozások támogatására, finanszírozására irányul.
A nemzeti győztesek, mint kategória egyébként először szerepel az EBA menetrendjében. Ennek oka részben az, hogy a vállalkozások így nagyobb ismertséget szerezhetnek saját hazájukban, legyen szó a versenytársakról, a közéleti vezetőkről vagy a médiáról. A másik ok az, hogy így a bírák is alaposabb képet alkothatnak az érintett cégek teljesítményéről. Az EBA eseménysorozata szeptemberben folytatódik a Ruban D’Honneur státuszra méltó cégek kiválasztásával.