Tarlós István nagy lépésnek nevezte a budai villamosvonalak összekötését. A főpolgármester elmondta, a projekt Széll Kálmán téri ága 12,5 milliárd forint, s itt kötik össze a 17-es villamost a 61-essel, a Bem rakparti szakasz pedig 5,2 milliárd forintból épül meg és a 17-es villamost a 19-es és 41-es vonalakba kapcsolja be. Ha az 1-es villamost átvezetik a Rákóczi-hídon, akkor a fonódó villamos összeköti annak két végállomását is - tette hozzá.
A budai fonódó villamoshálózat. Kép forrása: BKK |
A főpolgármester a tervezés során legkritikusabb pontnak a Margit-híd alatti átvezetést nevezte, ugyanakkor jelezte: a két villamosvágány egy sáv szélességet igényel, a közúti sávok megmaradnak, a buszsáv pedig megszűnik.
A beruházás során akadálymentesítik a közlekedést, felújítanak több pályaszakaszt és közterületeket, a villamos pedig gumibetétes hangcsillapított pályán megy majd, csökkentve a zajterhelést, az érintett lakóknak pályázati forrást nyitottak hang- és hőszigetelt nyílászárókra.
Új villamosok futnak majd
A Budapesti Közlekedési Központ és a CAF augusztusban írta alá a villamosszállítási szerződés módosítását: 37 helyett 47 új villamos érkezik a spanyol vasúti járműgyártó cégtől Budapestre. A rövidebb (34 méteres) villamosok a jelenleg – főként európai uniós forrásból – megújuló 3-as vonalra, valamint a várhatóan 2015 végére kiépülő budai fonódó villamoshálózatra kerülnek majd.