A vezérigazgató szólt arról, hogy január 3-tól a VI. a VII., a VIII., a IX., és a XIII. kerületek fővárosi útvonalainak várakozóhelyein a (fővárosi tulajdonú) Parking kft. veszi át - a BKK szakmai irányítása mellett - az üzemeltetést a Budapesti Önkormányzati Parkolási (BÖP) Kft.-től. Ez más belvárosi utak mellett például a Nagykörutat és az Andrássy utat érinti. Vitézy Dávid közölte: a változás érdemben alig érinti majd az autósokat, mert az eddig is használt parkolóórák ugyanabban a rendszerben működnek, ahogy korábban, és a díjszabás sem változik, csak a parkolójegyeken a cégnév.
Utalt arra, hogy korábban felmerült a parkolóórák lecserélése, ám ezt a milliárdos nagyságrendű kiadás miatt elvetették. A parkolóautomatákat a főváros a két ünnep között vette át a BÖP Kft.-től - tette hozzá.
Vitézy Dávid ugyanakkor jelezte: az ügyintézés, így például a közvetlen pótdíjfizetés már nem a BÖP Kft. irodáiban, hanem a Parking Kft. ügyfélszolgálatán, a III. kerületi Lajos utca 48-66. szám alatt lesz. A január 3-tól érvényes változásokról a Parking Kft. szórólapokon és a parkolóautomatákon elhelyezett ismertetőkön tájékoztatja majd az autósokat. A vezérigazgató arról is beszélt, hogy a korábbi problémák miatt a Parking Kft. új parkolóőröket képzett ki, akik hétfőn kezdik meg a munkát.
Vitézy Dávid a fővárosi üzemeltetésbe kerülő parkolással kapcsolatban azt hangsúlyozta: húsz év után most először folynak be a parkolási bevételek a fővárosi önkormányzat saját cégéhez. Az igazi változást az jelenti majd, hogy a parkolási pénzek nem különböző "átláthatatlan struktúrákon, magánüzemeltetőkön keresztül vándorolnak", hanem közvetlenül a főváros 100 százalékos tulajdonában álló céghez kerülnek majd - fűzte hozzá.
Közölte, a BKK célja, hogy egy egységes közlekedési kasszát hozzanak létre, ahová a tömegközlekedés bevételei mellett a parkolási, és más, a közlekedésből származó pénzek is befolynak majd.
Arra a kérdésre, mikorra várható egységes parkolási rendszer a fővárosban, a vezérigazgató arról beszélt: ehhez jogszabályi változások kellenek, ami az Országgyűlés hatáskörébe tartozik. Hozzátette: a szükséges törvénymódosítási javaslatokat a főváros a következő hónapokban előkészíti. A jelenlegi szabályozással kapcsolatban utalt arra, hogy a kerületeknek jelenleg nagy a szabadsága az üzemeltető kiválasztásában.
Jelezte azonban: ami fővárosi hatáskörben lehetséges, rendeleti, vagy más oldalról, azt a lehető legrövidebb időn belül meg fogják tenni, hogy a jelenlegi széttagolt (hat üzemeltetővel működő) rendszer mielőbb egységes és átlátható legyen.
MTI