A Tesco, a Bosch, a Knorr-Bremse, vagy a Lidl is tartott már online aukciót. Mit lehetett tőlük venni? Részletek >>> |
Az Intergavel Aukciószervező éves gazdasági beszámolójából kiderül, hogy a lebonyolított aukciók száma 20-ról 30-ra emelkedett. Az állandó megbízók száma 2013-ban 5 volt, ehhez társult néhány egyedi megbízás. A tavalyi évben már 20 olyan cég volt, amely nagy tételt értékesített online ipari aukción – ismertette Kocsis Csaba, az aukciószervező ügyvezetője.
Kétszer több a vevő
Nemrég targoncát, raklapemelőt és állványokat is elárverezett a Lidl. Részletek >>> |
A regisztrált vásárlók száma 1500-ról 3000 fölé nőtt egy év alatt. A teljes értékesített volumen a 2013-as 200 millióról tavaly 300 millió fölé emelkedett. A legmagasabb áron elkelt tétel egy fémmegmunkálásban használt termikus robbantásos sorjázó berendezés volt, amely 18 ezer eurós (5,3 millió forintos) áron talált gazdára.
Az online árverés legnagyobb előnye, hogy tiszta, átlátható helyzetet teremt. Nem fordulhat elő, hogy a résztvevők összebeszélnek. Az árverések oka lehet, hogy egy-egy nagyáruházban időszakonként lecserélik az eszközöket, akkor is, ha azok műszakilag még nem avultak el. Ugyanígy előfordul, hogy a cégek áthelyezik a telephelyüket és a korábbi eszközöket nem viszik magukkal. Előfordul, hogy gyárbezárás, vagy egy cég kivonulása miatt szükséges az ingóságok értékesítése.