Az államtitkár elmondta: "úgy gondolom, legalább ketten közülük csütörtökön ajánlatot tesznek a General Motorsnak".
A General Motors elnök-vezérigazgatója Edward Whitacre ezzel szemben csütörtökre virradóra úgy nyilatkozott, hogy nem lát már több reményt a Saab megmentésére. Szerinte egyetlen ajánlattévő sem terjesztett még elő finanszírozható tervet.
A svéd lap beszámolója nem nevezi meg az érdeklődő társaságokat. Az államtitkár azonban a lapnak annyit elmondott, hogy nincsen közöttük a Saab megvásárlásáról tavaly a General Motors konszernnel tárgyalásokat folytató, majd ajánlatától visszalépő Koenigsegg Automotive AB svéd luxus sportkocsigyártó vállalat.
Az államtitkár ugyanakkor szintén problémásnak nevezte, hogy az érdeklődők nem terjesztettek elő megalapozott finanszírozási tervet.
A General Motors (GM) által a vételi ajánlatok megtételére kijelölt határidő csütörtökön, közép-európai idő szerint 23 órakor jár le. Amennyiben nem jelentkezik vevő finanszírozható ajánlattal, a GM felszámolja a Saab autógyárat.
A korábban már pályázó holland Spyker hétfőn jelentette be szándékát újabb ajánlat tételére még a határidő lejárta előtt.
Ed Whitacre, amerikai idő szerint szerdán este újságíróknak kijelentette, hogy nem tartja valószínűnek a megegyezést a holland luxus sportkocsigyártóval. A Saab autógyárat egyszerűen meg lehetne menteni - mutatott rá - mindössze le kéne tenni az asztalra a megfelelő összeget. Eddig azonban még senki nem tett konkrét ajánlatot. A Saab ezért "felszámolási üzemmódban" van.
A GM nem tehet többet a Saabért, mint amennyit eddig már tett - mondta a vezérigazgató, aki aláhúzta, a GM már minden tőle telhetőt megtett. A GM december közepén hivatalosan is bejelentette a Saab felszámolását, miután kudarcba fulladtak a Spykerrel folytatott tárgyalások. A Spkyer később újabb, módosított ajánlatot tett. A GM ezután meghosszabbította az ajánlatok elfogadásának határidejét, ami január 7-én csütörtökön jár le.
A GM 2009 januárja óta keres vevőt veszteséges leányvállalatára. A Saab 3.400 főt foglalkoztat, de szakszervezeti adatok szerint felszámolása közvetve mintegy 8.000 munkahely elvesztésével járna.
Házasodnak az autógyárak
Hétéves csúcson a német autóipar
Kínai kézbe kerül a Volvo
MTI