Privátbankár: Ön szerint milyen a jó honlap, és ennek alapján milyen honlapokat díjaztak?
Erdei Zsuzsa: Amellett, hogy figyelemfelkeltő, ízléses megjelenésű, informatív, könnyen kezelhető, és mobilról is elérhető, egy jó honlapnak egyértelműen előkelő helyezést kell elérnie a keresőkben, zökkenőmentesen kell együttműködnie a közösségi oldalakkal. Emellett, ahol indokolt, egy jól működő webáruház is alapkövetelmény, hiszen az online vásárlás a vevőknek kényelmet és időmegtakarítást jelent, a vállalkozásoknak pedig lehetőséget – és természetesen kihívást is.
PB: Tapasztalataik szerint a vállalkozások jól használják az internet adta üzleti lehetőségeket? Rendelkeznek a szükséges ismeretekkel?
EZS: Ezen a téren egyértelműen pozitív irányú fejlődést tapasztalunk. Azt tapasztaljuk, hogy a vállalkozások belátták, hogy az online felületek fejlesztése legalább olyan fontos, mint az offline üzleti tevékenységek erősítése. Egyre többen, egyre több energiát fektetnek a profi, esztétikai és technikai igényeket egyaránt kielégítő weboldalak üzemeltetésére. Ugyanakkor itt is igaz, hogy nincs olyan webes jelenlét, amelyet ne lehetne továbbfejleszteni.
PB: Mi célból indították útjára a díjat?
EZS: A Budapest Banknál hosszú évek óta kiemelt figyelmet fordítunk a legkisebb vállalkozásokra, és a pénzügyeken túl is hozzájárulunk üzleti sikereikhez. Az online jelenlét területén ezek a vállalkozók szívesen fogadják a segítséget. Az „Üzleti siker honlappal”-díj célja, hogy miközben elismeri a legjobb céges weboldalakat, más vállalkozásokat is inspiráljon az online megjelenésük fejlesztésére. Ezzel összhangban áll az is, hogy egy gazdag tartalommal bíró szakmai konferenciát támogatunk, és ennek keretében adjuk át az elismerést.
PB: Kik voltak a pályázatokat elbíráló szakmai zsűri tagjai?
EZS: A honlapok értékelésére egy rangos és szakmailag sokrétű bizottságot állítottunk fel. Ebben idén a társaim Geszti Péter, az OKEGO kreatív igazgatója, Krisán László, a KAVOSZ vezérigazgatója, Porst Réka, a Meska.hu társalapítója, Koleszár Péter, a Honlap.hu vezető tanácsadója, és Kékesi Zsuzsa, a HVG Online divízióvezetője voltak. Mivel idén is kiosztunk egy közönségdíjat, így az előbb említett bírák mellett az interneten szavazóknak is nagy szerepe volt a végeredmény kialakulásában.
PB: Említette, hogy közönségdíjat is átadnak – ez hogy illeszkedik a díj szakmai profiljába?
EZS: A közönségdíj kiváló lehetőség arra, hogy a pályázó kisvállalkozók megmutassák, mennyire tudják mozgósítani, szavazásra bírni a követőiket – ami szintén az online siker egyik fontos összetevője. Így, bár elsősorban honlapokat díjazunk, indirekt módon a vállalkozók közösségi médiában való jártassága is megmérettetik.
PB: Ez a harmadik alkalom, hogy átadják az ”Üzleti siker honlappal”-díjat. Hogyan alakult a korábbi nyertesek pályája?
Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank mikro-üzletágának vezetője |
EZS: Az elismerés szakmai rangját igazolja, hogy a korábbi díjazottak folytatták a fejlődést, és még sikeresebbek lettek. Például a tavalyi győztes, az energiatakarékos terméket áruló és energia-megtakarítás kalkulátort működtető www.lednagyker.hu 2014-ben sikeresen átesett egy brandváltáson, és az új néven – LED LEET – működő vállalkozás az európai piacra is betört. A céget vezető Szórádi Bence a Forbes tavalyi „30 sikeres magyar 30 alatt” elnevezésű listáján is helyet kapott, ezen kívül jelölték az Év Példaképe díjra, és rendszeresen tart előadásokat, hogy tapasztalataival segítse fiatal vállalkozó társait.
Az előző ciklus közönségdíjasának, az Online Személyfuvar Közvetítő Rendszert működtető www.oszkar.com-nak pedig egy év alatt 80 ezerről 180 ezer fősre nőtt közössége. A honlapon található kalkulátor folyamatosan mutatja, hogy a szolgáltatással utazók a 2007-es alapítás óta mennyi pénzt spóroltak meg: ez az összeg most már 2 milliárd forint felett jár.
PB: Bízunk benne, hogy az idei nyertesek is hasonló sikereknek néznek elébe!
A konferencia programjáról ezen a linken olvahat többet - regisztráljon még ma!