Ki sem sorsolták a nyereményeket
Korábban is volt már gond a céggelRészletek >> |
A versenyfelügyeleti eljárás a Biofarma 2013-ban kiküldött, a „Nagy nyereményjáték”-ot népszerűsítő direkt marketing küldeményeire terjedt ki. A vizsgálat során kiderült, hogy a fogyasztók azzal a feltétellel vehettek részt a nyereményjátékban és szerezhették meg a kínált ajándékokat, ha rendeltek a termékkatalógusból.
A meghirdetett sorsolásra végül nem került sor, és a vállalkozás azt sem tudta igazolni, hogy a fogyasztóknak milyen alapon ígért fődíjat vagy biztos nyereményt.
A tesztelés és a visszaküldés nem ugyanaz
A vállalkozás a kampány során erősen hangsúlyozta termékeinek 30 napos ingyenes és kockázat nélküli tesztelési lehetőségét. Ezzel szemben a fogyasztónak a termék megrendelésekor ki kellett fizetnie a vételárat és a szállítási költségeket. Amennyiben a termék átvételét követő 30 napon belül visszaküldte a terméket, a cég visszafizette a vételárat. Fontos hangsúlyozni, hogy az ingyenes kipróbálási lehetőség nem azonos a termék visszaküldésének lehetőségével, a jogszabályok által biztosított elállási joggal, mely szerint a megrendelt termék átvételét követő nyolc munkanapon belül a fogyasztó indoklás nélkül elállhat a vásárlástól és a vállalkozásnak vissza kell térítenie a megfizetett összeget.
A GVH megállapította, hogy a kft. a 30 napos ingyenes kipróbálási, tesztelési ígérettel valójában csak az elállási jogról tájékoztatta a fogyasztókat, így az ígéret nem tekinthető valóban ingyenes, kockázatmentes kipróbálási lehetőségnek.
A GVH a vállalkozás előző évi nettó árbevétele alapján maximálisan kiszabható 10 millió 427 ezer forintra bírságolta. A maximális bírságot többek között az indokolta, hogy a vállalkozás, illetve az azonos tulajdonosi hátterű, ügyvezetésű és székhelyű Direkt Market Kft. ellen már több versenyfelügyeleti eljárás folyt étrendkiegészítőkkel kapcsolatos kereskedelmi gyakorlat miatt.